2008-05-16

Fredagspanel: VM-Semifinal

1. Tror ni att Bengan dopar sina spelare - hur kan de annars lyckas gång på gång efter att alltid blivit uträknade i början av turneringarna?
Linus: Förmodligen den dummaste frågan jag har hört. Nej, jag tror inte Bengan dopar sina spelare, har du nallat på vällingen? Där med inte sagt att jag inte tror att några svenskar inte är dopade, de där killarna från NHL har nog tryckt i sig både det ena och det andra.

Bengan har magiska fingrar svårare än så är det inte.

Mats: Nja, jag tycker inte att ta sig till semi är någon fantastisk bedrift i sig. Final och en medalj, då börjar vi snacka bedrifter. Jag tycker definitivt vi kan ställa vissa krav på Tre Kronor trots 25 stycken nej tack från våra NHL-spelare. Elitserien är ändå en av de bättre ligorna i världen och vi har av tradition haft bra spelare i ett jämnt flöde. Jämför med tennisen där vi har pendlat från världens bästa nation till ett högst mediokert land där vi är glada om någon ligger på topp 20 under en månads tid. Att vi blir uträknade är snarare kvällspressjournalistik som blåser upp en mindre god insats till ett pandemonium. Så summan av kardemumman är att Bengan inte dopar spelarna. Kanske lite fultjack till vissa av dem för att tända till, men ingen doping.

Jacob: Såklart inte. Men jag vill ändå säga att han verkar vara en helt otroligt bra tränare när det gäller att få ihop ett lag och skapa dynamik i truppen. Lite som Tommy Svensson 1994 alltså.

2. Tippa slutresultatet (motivera)...
Linus: 4-2 till Sverige, mest av allt för att det skulle kännas skönt med tanke på Anson "fucking" Carters jävla pissmål i VM-finalen för ett par år sedan. Jävla finnar!

Mats: Hm. Med både Kenny och Henke som frågetecken är det faktiskt omöjligt att tippa. Därför tar jag mig friheten att tippa två olika resultat. Med komplett lag säger jag 3-3 vid full tid och sedan torsk för Tre Kronor. Med decimerat lag blir det förlust med 1-4. Det enda som man kan räkna med, och det är inte fy skam, är att Murray kommer att försöka proppa valfri kanadensare. Och säkerligen lyckas också. Jag sållar mig till hyllningskörerna av Douglas Murray och håller tummarna ikväll.

Jacob: Tror faktiskt att vi kan bli rejält överkörda, mycket beror på hur Henke spelar i första perioden. Står han emot så kan vi stå i målgården och jubla efter ett suddenmål (viktigt att vi jublar i Kanadas målgård). Skulle Henke få släppa ett i första perioden slutar det 5-1 till Kanadickerna.

1 kommentar:

  1. Moget att fetmarkera väl valda bokstäver i kanadickerna... Din gamle spjuver!

    SvaraRadera