2008-05-16

Live: VM-Semifinal, del 1

Finland har precis fått lämna VM (förutom match om tredje då...) och det med besked dessutom. Ryssland gjorde mer eller mindre vad man ville med ett lojt och ointresserat Finland (i alla fall de två perioder jag såg). Ryssarna ser fruktansvärt starka ut och jag har svårt att se att varken Kanada eller Sverige skulle kunna rubba dem - har i och för sig inte sett så mycket av kanadickerna i årets VM, men Kanada är ju alltid Kanada.

***
Visst skulle det sitta fint att möta ryssarna bara för att se hur Morozov agerar när Murray är på isen samtidigt. Ja, Mats. Jag är också med i hyllningskören.
***
Kaffet har droppat klart nu. Huh. Det ska mycket till för att jag ska orka med ända till slutsignalen. Det gäller att Tre Kronor orkar stå emot lite.
***
Kommer jag ha sällskap i bloggen?
***
Verkar högst osäkert om Kenny spelar. Men jag tycker ändå att vi har sex bra backar, kanske med undantag för Edler som inte riktigt visat sig från sin bästa sida för den svenska publiken som jag inte tror är så bekanta med honom. Men skjuta kan han så vi får hoppas att han får den mesta av sin istid i offensiva lägen. Spelar Kenny lär Edler vara sjunde back.
***
Hur är känslorna inför matchen?
Eftersom jag fortfarande bor i Närke (from. juli blir det andra bullar) så är jag en sann pessimist. Vi kan nog bli förnedrade i natt är jag rädd för.

3 kommentarer:

  1. Jag är med ända in i kaklet... Ryssarna var riktigt bra. De första målen var löjligt snygga. Hörde ni att Ovechkins mamma var med i Sovjetunionens landslag i basket? Det förklarar varför han är så bra (och lång). Inte generna, utan att han fick otillåtna preparat i modersmjölken. Kanske ser hans mamma ut som en pappa också, vem vet? Go Russia!

    Kenny och Henke spelar enl Båge i eftersnacket av Ryssland - Finland. Go Henke å Kenny!

    Niemi körde upp handskarna på tidigare nämnda ryss. Oväntat? Nja... Go Antti-Jussi!

    SvaraRadera
  2. Förresten tycker jag att Junland ska vara sjunde back. Han var gött röten senaste matchen.

    SvaraRadera
  3. Är Junland ens med? Menar du inte han den där andre i LHC, vad fan heter han nu då?

    SvaraRadera