2008-07-21

En riktig hjälte!

Jag skummade precis igenom bloggen som ligger uppe på difhockey punkt se. Det är inte ofta det står något värt att tala om där men en artikel fångade mitt öga. Numera har jag en ny djurgårdshjälte och han heter Erik Gustavsson. Som ni ser spelar 6-åringen redan hockey, och jag som djurgårdare hoppas verkligen att han blommar ut till en riktig talang då han redan vid tidig ålder visar rätta tag med att ha valt mesta mästarna som favoritlag.

Just det kanske inte är så jävla roligt. Det finns ju fler 6-åriga djurgårdare än vad det finns Frölundafans sammantaget i Sverige. Det roliga är att han spelar hockey i Västervik och vägrade ha på sig lagets tröja när det var dags för fotografering i slutet av säsongen. Parveln skulle prompt ha på sig sin vackra DIF-replika och som ni ser fick han det till slut.

Om han redan visar prov på ett sådant DIF-hjärta och vilja att visa upp världen vilket lag han håller på känns det som att vi har att göra med en riktig liten järnkamin. Om 12 år lär han göra debut i Elitserien och då kommer vi bli farliga. Det som behövs i DIF är lite småländsk tåga och jävlaranamma. Det är ju alltid trevligt när DIF-tröjor syns till på lagfotograferingar i Småland. Jag räknar kallt med att syndromet kommer att sprida sig och att HVs p-6:or snart kommer att ha röda ränder på sina tröjor också.

Ser bilden för övrigt inte lite fejkad ut när jag tänker efter?

Av: Sudden

2 kommentarer:

  1. Bilden är inte fejkad trots den tomma blicken, utan det beror på att gossebarnet lider något fruktansvärt. Han är ju nära lippen! Fan tro det förresten.

    SvaraRadera
  2. Grymt. Kan knappt tänka mig hur stolt hans farsa är, för det lär ju vara han som tvingat ungen att hålla på DIF.

    SvaraRadera