2008-07-31

Medellängdligan i Elitserien

Eftersom minst är bäst och störst lag förlorarna i den här rankningen, avrundning till heltal sker på elementär matematiklära. Plus och minuspoäng spelar in i rankningen om lag hamnar på samma snittlängd:

1. Modo Hockey: 182 cm
2. Skellefteå AIK: 182 cm (litet minuspoäng för svåröversiktlig spelartruppspresentation)
3. Brynäs IF: 183 cm
4. Luleå Hockey: 183 cm (STORT minuspoäng för ouppdaterad spelartrupp och länkningar till tredje part)
5. Timrå IK: 184 cm (litet plus för att det fanns plats för genomsnitt i truppöversikten, men tyvärr inte ifylld)
6. Djurgården IF: 184 cm
7. Södertälje SK: 184 cm (minuspoäng för svåröversiktlig sida, pluspoäng för den eminenta korvligan)
8. Färjestad BK: 184 cm (minuspoäng, ouppdaterad och värdelös spelarpresentation)
9. HV71: 184 cm (STORT minuspoäng, visar inte längd på spelare på hemsidan)
10. Frölunda Indians: 185 cm (bonuspoäng, snittlängd noterad på hemsidan)
11. Rögle BK: 185 cm (STORT minuspoäng för amatörsida i allmänhet och 07/08trupp på spelarsidan)
12. Linköping HC: 186 cm

Minst: Thomas Enström(167), Modo Hockey
Störst: Kristian Kudroc(201), Södertälje SK
Taget från närminnet som kan svikta rätt rejält ibland. Rätta mig om jag har fel:

Slutsats:
Fy FAN vad tråkigt det är att sammanställa medellängd på ishockeylag. Död åt skitkasst uppdaterade hemsidor och amatörmässiga layouter. Luleå och Rögle vinner ligan "vadå? ska en hemsida vara användarvänlig också?" och Frölunda får juryns hederspris för den bästa truppöversikten i Elitserien.

Av: Sudden

7 kommentarer:

  1. Men fy fan, har du suttit och räknat ut medellängden på alla lag? Imponerande, men smått dåraktigt.

    Den här Thomas Enström i Modo, han bör alltså vinna poängligan eller åtminstone ha bäst +/-. Cool.

    SvaraRadera
  2. nåt måste man ju göra när man kommer hem från jobbet.

    har svaga aningar om att jag såg en 166-spelare i en trupp, men jag vägrar att gå igenom dem igen. Om alla var lika bra som Frölunda och förstod vilken vikt det är att publicera medellängd på hemsidan skulle mitt liv kännas mycket lättare. Men icke sa nicke. Tack gud för att Eliteprospects finns iaf!

    SvaraRadera
  3. Sedär, jag hittade en uppdaterad spelartrupp på Luleås hemsida (som jag förövrigt håller med om är kass):
    http://www.luleahockey.se/templates/ThreeRowsOneCol____723.aspx

    SvaraRadera
  4. jag hittade den också till slut efter att ha gått igenom spillrorna av 07/08truppen på huvudlagsidan. Men till min förvåning och arma psyke var det ju länkad till någon sinnessjukt ful ishockeydatabas som en blind inte kan bli annat än mer blind av att se. Rörigt som tusan var det.

    Men iof, Rögle hade sin 08/09trupp på framsidan utan länkar till info om spelarna. Det kanske är ännu värre nu när jag tänker efter. Deras amatörmässiga "html från tidigt 90tal"hemsida kan ju inte göra någon glad, så varför anstränga sig med att göra en ordentlig spelartruppsida över huvud taget då..

    SvaraRadera
  5. Hahaha

    Du hade inte behövt räkna, om du går in på

    www.eliteprospects.se

    och klickar på det lag du är intresserad av så hittar du längst ner i det svarta medellängd och medelvikt.

    Men men du hade något att göra några timmar istället för att hitta på bus.

    SvaraRadera
  6. Det tog faktiskt inte ens en timme för mig att räkna ut det. Men ok, om man vill fuska med att använda diverse databaser taffliga uträknare så är det ok för mig. Tack för tipset till nästa gång, anonyma människa.. :P

    SvaraRadera
  7. Har du jämfört Eliteprospect-siffrorna med dina egna? Några skillnader?

    SvaraRadera