2008-08-31

Gamla papp(o)er.

Idag var min snälla mor och far här och hjälpte mig med ett stort lass möbler, mitt kök går nu i Timråfärger, tänkte inte helt igenom detta, men det är väldigt fint. Ska ta mitt nakenfoto där inne tror jag.

Nu är ju inte detta en heminrednigblogg utan en hockeyblogg så därför byter jag ämne lite. Pappa hade med en låda med gamla papper i, där låg det bland annat lite gamla rapporter om matchstraff.

Tänkte därför starta en ny lek, jag återger rapporten och ni gissar straffet. Vinnaren får ett presentkort från Bikbok.

Vi befinner oss i Sannerudshallen (ni vet där Åslunds tröja hänger i taket) seklet är ungt och det är en match mellan Kil och Arvika i den finfina serien J18 Västra 1 D. Efter 3 min i 2:a perioden uppstår ett bråk, mellan Lag A:s spelare nr:3 och lag B:s spelare nr 18, vid en målvaktsblokering i Lag A:s försvarszon. Lag B.s spelare hammnar under Lag A;s , Lag B:s spelare sparkar, liggandes på rygg, två gånger mot spelaren i Lag A som står på knä. En av de två sparkarna träffar i gallret på Lag A:s spelare.

Formellt kort och tråkigt, gissa nu vad man får som 18-årig hocketalang för en spark i ansiktet!

6 kommentarer:

  1. jag tror att han fick 4 månaders avstängning.. med chans på att komma ut efter 2 vid gott uppförande..

    SvaraRadera
  2. Skulle för enkelhetenskull önska att alla angav sinba svar i tid och inte i antalmatcher fdå jag inte har riktigt koll på spelschemat

    SvaraRadera