2008-08-09

Glada besked!

Hamen! Årets första träningsmatcher för DIF har väl sett lite sisådär ut. DIF kör på att matcha 3 femmor i matcherna för att spelarna ska få mycket speltid. Det låter som en bra idé i min mening även om det inte är något okonventionellt på något sätt.

Detta är dock inte den glada nyheten. Den glada nyheten är att Edvin Fryléns knä inte pallar för hockey och att han därmed lägger skridskorna på hyllan. Jag skrev såhär för någon vecka sen: "Jag hade gärna sett att DIF hade dumpat Frylén till den här säsongen, men han har ju ett fint kontrakt som sätter stopp för det." Nu har han alltså dumpat sig själv. Fina grejer det.

Jag vet inte varför jag inte gillar honom egentligen. Han har alltid spelar någorlunda bra i offensiven i DIF och gjort sitt jobb i defensiven. Men det är något med honom som absolut inte är Djurgården. Han känns mer som en AIKare. Och de vill man ju inte veta av, även om Printz är helt ok. Jag får inte ihop det riktigt men han är i alla fall en av de få som har lirat i DIF, som jag verkligen inte klarar av. Jag var riktigt arg när de värvade honom inför förra säsongen, lite för att han var lastgammal, men mest för att han är Edvin Frylén.

Det ska bli spännande att se hur DIF löser situationen. Det är aldrig kul att tappa en av de tänkta tongivande backarna såhär nära elitseriestart. Men jag hoppas att de håller huvudet kallt och ger Alexander Urbom en chans i A-laget i väntan på att Staffan Kronvall ska tröttna på att nöta i AHL, vilket han förmodligen kommer att göra i höst. Men jag tror nog att käre Edvin hade en ganska hygglig lön och DIF kan säkert plocka in en bra back för de pengarna när NHL har visat européerna vilka som platsar och inte platsar i höst.

Av: Sudden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar