2008-08-25

Har ni hört den förut?

Då var det dags för årets första löfte, ett löfte som känns brutet innan det ens satts i spel.

Här kan du läsa följande:
"Spelet ska tvättas rent från hakningar, fasthållningar och interference."
"Vi ska ta hand om de spelförstörande momenten vi har i svensk hockey..."
"I år ska vi gå ut med fanan lite högre och verkligen försöka hålla 55 omgångar och hela slutspelet så vi får bort de spelförstörande momenten för att göra hockeyn roligare för publik och tv-tittare"

Jaha? Igen, är min första tanke...
Och är Sveriges domare verkligen tillräckligt proffsiga för att klara av att se skillnad på spelförstörande och spelförstörande (läs tacklingar och hakningar m.m)? Det känns inte som det. Svårt att se att det har hänt så mycket, utan att det, ja, har hänt så mycket.

Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan tränare, spelare, krönikörer och bloggare skriker efter fyra domare.
Men jag vet inte ja.
1+1 känns tyvärr nödvändigtvis inte som två i det här fallet.

Av: Jacob

3 kommentarer:

  1. Det kommer ta än mindre tid i år, för nu har Lärking glidit runt på en skridsko i ett tvådomarssystem i alla träningsmatcher. Shit i min låda vad dålig han kommer vara iår. Jag ger honom en timrå match innan Challe kräver tvådommarssystem i Aftonbladet

    SvaraRadera
  2. Fan, måste ändra mitt tips då. Om svensk hockey ska bli rent från spelförstörande moment kommer ju ryggsäckarna i FBK och HV utvisa bort lagen från slutspelsplats..

    SvaraRadera
  3. hahaha, finns mkt rygsäckar i es men jag kände en kille som tappade en bergskedja på ett växthus en gång

    SvaraRadera