2008-08-04

Högre löner behövs

Vad tjänar man som spelare i Elitserien? Visst är det sexsiffrigt för de flesta ändå?

Med all, fucking, rätt säger jag i sånna fall.

Jag gjorde mitt första träningspass i organiserad form på cirka 4-5 år idag. Det handlar om fotboll och division 6. Lägg där till en oklippt plan och en hel dag med regn innan träningen. Gör matten. Ja, då förstår ni att det är mina sista krafter jag lägger på detta inlägg.

Hur som helst. Hockey ska det handla om. Jag känner att jag fan är värd sexsiffriga belopp för att träna fotboll i division 6 efter kvällens träning. Vad fan är då inte hockeyspelare värda efter ett (och flera) försäsongspass?

Nej, kommersialisera hockeyn ännu mer. Sälj mer souvenirer. Gör vad som helst, bara ni tjänar mer pengar som ni kan lägga på spelarnas löner. Typ.

Av: Jacob

3 kommentarer:

  1. Jag håller med, men vill flika in att folk som tränar fotboll + jobbar skiten ur sig på lager innan ska tjäna ännu mer en ishockeyspelarna, i alla fall en som jobbar på Ikea Örebro. Jag har hört att han är en fena på att spela fotboll OCH baxa 100kilos soffor. Strongt gjort det.

    Det verkar för övrigt som ett återkommande event för oss på Ikea kanske dör ut i vinter. Vi brukar lira ishockey mot Ikea Linköping, och sist Ikea Karlstad också. Det blir rejäla holmgångar säger ryktet. Jag har precis förtjänat en plats i truppen, och då läggs hela grejen ner. Inte bra alls.. :/ Jag hade gärna spelat skiten ur några avdankade FBK- och Linköpings-juniorer om jag hade fått chansen..

    SvaraRadera
  2. Så alla löprundor gjorde ingen skillnad? Äh, ni ska ju ändå bara bärsa och kolla in premier league.

    SvaraRadera
  3. Löprundorna gjorde verkligen skillnad. Utan dem är det inte säkert att jag varit i livet idag.

    SvaraRadera