2008-08-16

Post game del två: FBK-Frölunda

En tanke var att jag skulle fota matchen och lägga upp efteråt. Jag har dock kommit till insikt om flera saker. 1) Jag är sämst på att fota. 2) Varför använda en kompaktkamera när det finns en systemkamera i hushållet och 3) Don't drink and fota samtidigt.

Annars om matchen. Ja, en träningsmatch liksom. Inte så mycket mer än så. Det fanns goda intentioner i första perioden, men det dog av lite väl snabbt. Larsen var verkligen inte bra. M Johansson skötte sig bättre som back i sådana fall, även om han gick bort sig kopiöst en gång. Kallio-Hahl-Andersson skötte sig bra och fan vore väl annat. Eller ser onekligen lovande ut och målet var säkerligen inte det sista skottet han avlossade den här hösten. Unge Karlsson kan ge mig hjärtsnörp stundtals. Det blir ibland lite som med Kahnberg (som mest roade sig med att klättra över motståndarna igår), en grej för mycket när det finns andra alternativ. Men det är en frejdig back med ett härligt offensivt spelsinne som kommer bli kul att bevittna denna säsong.

Så istället för lite läckra matchbilder så får ni nu en stilstudie i ett misslyckande av rang. Håll till godo!



Det enda som var ett krav från min sida var ett bra foto på Tomi Kallio. Det här är på fullaste allvar det bästa kortet på allas vår Tomi. Förstår ni nu vidden av mitt misslyckande?

Antar att jag ville fota en tekning mellan Jönsson och Hahl. Vilken actionbild va?!


Här fanns det en god tanke i alla fall. Pettersson ska täcka ett skott, men för en gång skull så tar kameran kort i samma ögonblick som man trycker och inte två sekunder senare som jag hade ställt in mig på...




Det enda som är bra med den här bilden är Lärking. Han stod där mest hela matchen. Med armarna hängandes längs sidan. Höjdpunkten var när han sket i att blåsa för straff i första perioden.




Här skulle jag zooma in Honken. Den komplicerade uppgiften klarade jag inte av. Bedrövligt.

Suddig finne...

Sju Frölundare på isen. Mjaha.

Av: Mats (som sitter här och skäms)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar