2008-08-03

Tummen ur

Jaha, då har även Mathias Tjärnqvist fått tummen ur och skrivit på för Röggle. Trist för honom och kul för Rögle. Trist i den bemärkelsen att han kommer få jobba livet ur sig för att hålla ordning på en massa allsvenska junisar/avdankade elitseriespelare (Peter Högardh ska spela för Rögle i år, come on!). Kul i den bemärkelsen att de blev ett litet bättre stryklag och kanske tar nån poäng under säsongen. 


Och i vanlig ordning låter nyförvärven mycket begeistrade. I pressreleasen kan bland annat läsa:
Rögle är min moderklubb där jag fick min utbildning som hockeyspelare, därför känns det helt rätt att bjuda tillbaka och hjälpa Rögle etablera sig i Elitserien nu istället för att gå till något annat lag och jaga SM-guld.

Ja, de är ju ärliga vad det gäller ambitioner och mål åtminstone. 

Till skillnad från Honken så har Mathias Tjärnqvist någon form av pliktkänsla som tvingar honom att spela i ett lag som inte kan vinna. Surt. Ännu mera surt är att det kommer svämmas över (nåja) av Röglebloggar som påstår att han har ett stort hjärta. Kanske det, men mest är det tyngt av skuld.

Av: Mats

10 kommentarer:

  1. Haha, så fruktansvärt bitter.
    Det var inget större tvekan från Mathias sida, tro mig.
    Klappar hjärtat för Rögle, kan man inte spela för någon annan klubb. Sånt sysslar bara legosoldater med.

    SvaraRadera
  2. skriv om nåt som du förstår dig på
    ...för övrigt en helt menlös blogg

    SvaraRadera
  3. Hoho. Fast det är ju sant. Jag förstår mig inte på Mathias i det här läget.

    SvaraRadera
  4. Shit. Vi har i stor sett attackerat alla lag på den här bloggen. Men först när Rögle får sig en törn så brinner det till. Kul. Och bra att veta.

    Anonym. Ditt namn är otoligt mycket mer menlöst än vår blogg. Men kul att du kom och var lite bitter här, fortsätt gärna med det!

    SvaraRadera
  5. Hellre en bitter anonym än en glad anonym.

    (Om detta syns två gånger, så beror det inte på att jag verkligen vill understryka det utan för att det blev knas nyss)

    SvaraRadera
  6. Avdankade elitespelre..?

    Frågan är vem som får fram de flesta juniorerna och har flest i sin trupp..? Skriv om något som du kan istället typ stenkastning i glashus. Super nolla!

    SvaraRadera
  7. Jag skriver ju att de har junisar laget? Allsvenska junisar.

    SvaraRadera
  8. Fy fan vad arg du kommer att vara när Frölunda torskar mot Rögle med 5-1 i första mötet och Tjärnqvist går poänglös av isen.. Men men, ju argare du är, desto roligare blir bloggkommentaren efteråt.

    Jag är nog en av dem som tycker att Rögle har värvat skapligt med sina resurser i alla fall. Men självklart kommer de att lira kvalserie till våren, utan tvekan..

    Jag har svårt att ser Tjärnqvist som en bärande poängspruta i ett elitserielag för övrigt. Han är ingen man för en förstakedja, om de två andra inte är enorma poängmaskiner som behöver lite utrymme på isen that is.

    Konstiga meningsuppbyggnader och felstavningar skylls på 13timmars arbete från kl 5 i morse.. skitliv. Välte nästan 4 sängar från 20 meter upp i luften över mig själv. Så jävla underbart trött var jag..

    SvaraRadera
  9. det var jag, almighty sudden som skrev förra inlägget. var för trött för att skriva in mitt namn bara..

    SvaraRadera