2008-09-16

Håvesjuttioett

Jag skulle tippa på att det finns 71 sätt att skriva just HV71 på, men det borde ju bara finnas ett sätt som är rätt. Och jag var såklart tvunget att ta reda på vilket…

Hur skriver man egentligen ut ert lagnamn (HV71, HV 71, Hv71, HV-71) och varför?
- Man skriver HV71, svarar Daniel Wengel som är pressansvarig i klubben.

- HV är förkortningar (Husqvarna och Vätterstad) och ska skrivas med stora bokstäver, precis som när man förkortar FBK, DIF, och så vidare. 71 är ett årtal (när klubben bildades, genom sammanslagningen).

- Varför vi skriver ihop det vet jag egentligen inte. Många av "den gamla skolan" skriver med mellanrum, HV 71. Men vi har bestämt oss för att köra på HV71 och inget annat.

– Personligen tycker jag det ser bättre ut!

- - -

Så, nu vet ni alltså hur ska vara.

Av: Jacob

5 kommentarer:

  1. Är det här nåt försök att strö mera salt i såren efter "min" förlust igår?

    Jag vill inte se nåt som har med den klubben att göra.

    Du får en tjuga om du tar bort inlägget.

    SvaraRadera
  2. Nej.

    Okej.

    Inte en chans.

    SvaraRadera
  3. Ja

    Vem vill det?


    Tjuga? fan bättre kan du väl ändå, ELLER?

    SvaraRadera
  4. Mats, 6-2 är ju överkomligt. Det kommer att bli betydligt värre senare i vinter..

    SvaraRadera
  5. Det finns alla förutsättningar för att det ska gå åt helvete när A Holmqvist är med på isen. Och en småtjock Riku Hahl som inte orkar ta för sig.

    Nä, det går aldriiii'...!

    SvaraRadera