2008-09-23

Uppsnack #4

Tre matcher ska spelas även ikväll och Håkan Mild blir slutkörd bara av att titta på spelprogrammet för Elitserien medan vi som gillar hockey tycker att livet äntligen är lite mer underbart att leva.

Brynäs IF - Djurgårdens IF
Frågan är ju hur länge Markström orkar bära hela Gävleborg på sina axlar, kan bli tung för en kille som precis har konfirmerat sig men ett tag till orkar han tror jag. Däremot så är inte brynäs helt livsfarliga framåt ännu vilket borgar för en målsnål tillställning i Gavlerinken. Gävle är dock en ganska behaglig resa för DIF nära och bra. Dif kommer föra matchen och vinna i sudden men tipset är kryss och målsnålt sägg 2-2 efter full tid.

Rögle BK - MoDo
Nej nu får det vara nog på Abbottvillingar och Kenny gör vad han vill, men så kommer det nog ändå inte bli. Rögle lever ett tag till på sin starka inledning av ES och krigar till sig ytterligare en seger i LINDAB stuprör gör dom tydligen, bra att veta. Gillar ändå det här med hockey hybrisen dom fått söderöver. dom kommer ju ändå aldrig klara sig kavr när skon väl börjar klämma i vår. i dag blir det dock en etta och jag säger 5-3

Södertälje SK - HV 71
Känns lite som den tråkigaste matchen för kvällen, Per Gustafsson kommer att göra ett och matchen sluta med en borta vinst. SSK kommer att gå bra i år och vinna lite hipp som happ, men HV71 lär trampa på rätt bra idag efter den snöpliga förlusten senast. tipset är alltså en tvåa och resultatet blir 2-5

Så där ja, den kan ni tjäna pengar på kids, glöm inte vart ni fick tipsen som gjorde er rika så ni kunde skolka med gott samvete.

Av:Linus

4 kommentarer:

  1. Jaha, tipsen gick ju sådär idag. Vi kanske ska låta mats tippa på heltid i framtiden..?

    SvaraRadera
  2. Ja! Grym idé. Jag säger upp mig på stört imorgon!

    Nöjd med vinsten Sudden? Ass av Ridderwall såg jag.

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte förväntat mig något annat än en klar seger så jag är nöjd. Lite missnöjd över att Brynäs fick knulla Riddarn i röven samtidigt som de lobbade in pucken över honom. Men det spelade ju ingen roll i slutändan.. Dif startade tydligen med 8 spelare som var under 20 år och Linkan gick sönder tidigt i matchen. Det ger väl på det hela taget klart godkänt, även om DIFs J20lag ska kunna spöa Brynäs A-lag 8 dar i veckan den här säsongen.

    SvaraRadera
  4. tja som är så jobbar jag med garderingar,men ingen är gladare än jag att två pisslag åte på stryk idag

    SvaraRadera