2008-10-14

Kasta handskarna!

Jag brukar inte gnälla över "serielunk". Ingen är gladare än jag över att det är hockey (minst) tre gånger i veckan. Men ska man behöva vänta 55 omgångar innan det tänder till. Ens bara lite. Jag tror inte att någon skulle kasta handskarna i omgång 11 även om motståndarna ställer sig och urinerar på ens målvakt.

Någonting är fel. Regler. Inställning. Vad vet jag? Det är jag för trött för att analysera fram just nu.

Men ett hårdare spel med bland annat fler fajter skulle Elitserien må bra av. Och det skulle hjälpa publiksiffrorna lite på traven tror jag.

Det var vad jag orkade få fram efter att ha spenderat ytterligare en helkväll i LLA. Snart vill jag se blod på isen och linjedomare som samlar ihop utrustning efter kombattanterna.

Av: Jacob

7 kommentarer:

  1. Fighterna ska komma naturligt på något sätt, det ska vara tillräckligt viktigt att vinna varje hockey match för att en del killar inte ska fixa det, men inte en M Holmqvist har det brunnit för ännu...märkligt

    SvaraRadera
  2. Först mot slutet av lunken som det bränner till för M Holmqvist. Kanske lite tidigare i år eftersom han har typ sämst +/- i hela Elitserien.

    Det är ju beklagligt att spelare som kunde svina både naturligt och på beställning (som Ledin, Jämtin, Antti-Jussi Kniv-Niemi) inte är kvar. Trist helt enkelt.

    Och Kåberg då? Vad fan håller han på med? Mr 213 utvisningsminuter... My ass.

    Äh, det var bättre förr.

    SvaraRadera
  3. BagdadBob, beskriver matchen så här:

    ### Serielunk!? Sanningen var ju att det var en av säsongens mest underhållande FBK-matcher.

    Någon som närvarde i LLA får gärna kommentera, och skit smma om det var någon fight eller ej, ovanstående citat måste ju bara vara till för att lura fler folk att köpa plåtar till arenan.

    Kåberg har ju gått och blivit målskytt på gamla dar, len i handlederna.

    SvaraRadera
  4. We got a fever and the only perscription is more Wikegård in every team.(beställningsjobb)

    SvaraRadera
  5. Jörgen har väl mer rätt än svt-text - just till detta fall i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Fan,,, Jacob har bytt sida,,, var bara en tids frågamen ändå

    SvaraRadera
  7. http://sabinadurebrandt.blogg.se/2008/october/80-tal-sa-ser-jag-ut.html#comment

    HAHAHHAHAHAHA!

    SvaraRadera