2008-10-13

Matchen i Matchen #2

Ni har väntat länge. Men här kommer äntligen en uppdaterad matchen i matchen med tabell och poängliga. Vid nästa uppdatering ska jag försöka få med en utvisnings- och målvaktsliga också men det får vänta en stund då mitt arma kropp behöver återhämta sig efter att ha lyft ikea-soffor konstant i 10 veckor känns det som.

Resultat:

Nordic Trophy
Färjestad-Frölunda 1-3
Djurgården-Frölunda 6-2
Djurgården-Färjestad 5-3
Frölunda-Djurgården 3-2 (efter straffar)

Elitserien
Färjestad-Frölunda 2-1
Djurgården-Färjestad 2-5
Djurgården-Frölunda 1-5

Tabellen:

Kommentar
Som ni ser har DIF tappat serieledningen efter förra uppdateringen genom två mediokra insatser mot både Frölunda och Färjestad. VF leder på sin bonuspinne de fick med sig från mötet i Nordic League-slutspelet. Färjestad har en match mindre spelade och kan Passera både DIF och Frölunda om det vill sig illa.


Kommentar
Rickard Wallin gillar att näta mot DIF. Niklas Andersson gillar att Näta mot DIF. Ja, det sammanfattar väl det hela. Ingen är väl direkt förvånad över namnen som syns i toppen av matchen i matchen-poängligan, men att Rohdin ligger så högt upp är en tillfällighet och han kommer säkerligen dala lite i framtiden.

Tidigare tabeller
Matchen i matchen #1

Av: Sudden

6 kommentarer:

  1. Kul ändå att NT ger lika mycket poäng om ES. Jobbar du som konsult för NT måntro Sonny?

    SvaraRadera
  2. Klart NT räknas! Det är ju matchen i matchen liksom.

    Det mest anmärkningsvärda måste ju vara M Holmqvist i DIF. Han är ju sämst i Elitserien annars.

    Jag ser fram emot framtida tabeller med utvisningar och grejer.

    SvaraRadera
  3. Jacob
    Klart att NT räknas, Världens bästa idé genom tiderna. Jag har aldrig tidigare sett så bra spel och rolig stämning på matcherna under en försäsong som Nordic Trophy. Besök gärna www.nordictrophy.com för mer information. (jag tar avstånd från alla spekulationer om att jag får pengar från Nordic Trophy. *nervöst skratt*)

    Mats
    Det bör ju påpekas att Holmqvist poäng kom under Nordic Trophy.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Appropå matchen i matchen Sudden, dyker du upp i Karlstad på oktobers sista dag?

    SvaraRadera
  6. Jag dyker tyvärr inte upp i karlstad 30/10(oktobers näst sista dag). Ikea säger att jag ska jobba till 18 då och börja 07.45 dagen efter.. :/

    SvaraRadera