2008-11-22

8250 på läktaren när Stora trumman och Niskala kommer till LLA

Buropen från ståplats kommer att hagla lika tätt som dåliga vitsar i en studio med Arne Hegerfors när Janne Niskala är i närheten av pucken idag. Ett och annat fuuuuuuuskare kommer förmodligen komma också (detta alltså trots att FBK vann kvartsfinalserien förra året).

Här om dagen satt jag och kollade på ett avsnitt i en dokumentär om hockeyns historia i Kanada. Där fick man se presskonferensen då det tillkännagavs att Wayne Gretzky skulle lämna Oilers för Kings. En knäckt Gretztky gråter fram orden tills han inte längre kan prata. Hans övergång ses som ett svek mot en hel nation.
I Karlstad går folk bananas över en finne som spelat i klubben en säsong.

"Hade han inte gått till Frölunda hade det varit lugnt"

Skitsnack. Han är inte den förste spelaren som gått mellan klubbarna och förmodligen inte den sista. Allt handlar om att han är bra och fansen här är bittra över att han valde bort FBK, trots att de flesta redan nu tycker att det är för många utlänningar.
Det var mitt inlägg i debatten.

Burop visst. Men ta nu inte detta för långt ikväll är min naiva förhoppning.

* * * * *

Trumman har inte kommit än. Jag njuter av varje sekund som det är "tyst" i hallen.

* * * * *

Det mest intressanta i laguppställningen är att Jörgen Jönsson är uppsatt som center i fjärdekedjan mellan Holtet och Martin J.
Pratade med press-Jörgen om det nyss. Han ska in och köra kanske fem minuter eftersom han tydligen känt sig bättre snabbt.
Press-Jörgen höll med mig om att han inte är nära en plats i första- eller andrakedjan. Tydligen så är JJ okej med det också.
Ett friskhetstecken tycker jag. Inte många andra lag i Elitserien som kan skryta med en lika bra tredje- eller fjärdecenter i sånna fall. Om han nu håller alltså.
Wallin är fortfarande uppsatt som kapten och Jörgen och Bastiansen som assisterande.

* * * * *

DiPenta i tredje backpar. Känns som att han kostar betydligt mer än så. Annars inte mycket att säga om Frölundas uppställning förutom att man blir lite stum över vilken jälva pappers-trupp dom har. Helt sjukt.

* * * * *

Trumman är här nu. Trumman från helvetet. Trumman som jag skulle kunna betala pengar för att få se den brinna upp. Vilka är med mig? Ska vi börja skramla och betala för en "hit".
Är den ens laglig? Kan inte någon statlig tillsynsman ställa sig bredvid med en decibellmätare och konstatera att den är för höljud och beslagta den?

* * * * *

En stor banderoll förbereds på hemmastå. Skulle tippa på att det är något skällsord följt av Niskala.
Vad tror ni? Sätter Niskala två mål i power play ikväll? Vore nästan kul.

* * * * *

Hoppas en match vila gjorde Gustavsson gott, då kan vi få bevittna årets målvaktsmatch så här långt med Holmqvist på andra sidan.

* * * * *

Allt är verkligen upplagt för årets hittills bästa match i LLA. Nu är det bara att hoppas på att spelarna bjuder till ordentligt.
Jag kommer i alla fall bjuda på rapporter i periodpauserna och kanske en liten kort efter matchen, men jag lovar inget. Den kan komma sent i videoformat i sånna fall.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar