2008-11-22

8250 på läktaren när Stora trumman och Niskala kommer till LLA, del 4

Jag blir så glad. Så glad. Så jävla glad när hockey äntligen spelas som det ska spelas. Helt underbara två perioder i Karlstad.

* * * * *

Marcus Johansson känns nästan lika självskriven som Victor Hedman i JVM i mina ögon. Det är inte många andra som skulle klara av att centra Nordström och Goren i den åldern. Han är lätt bland de bättre på isen ikväll.

* * * * *

Jönsson visar ändå att han är nyttig för FBK. Om han håller sig hel kan det vara värt mycket. Under förutsättningen att han matchas som center i tredje eller fjärde.

* * * * *

Fredrik Pettersson skulle vara ruggigt högt upp på min lista om jag vara tränare. Underbar spelare.

* * * * *

Sundin klär, bokstavligt talat, av Eero med ett enda litet grepp. Kul som fan att se. Men framför allt så är det kul att se taggade spelare.

* * * * *

Jörgen Jönsson, av alla, ger Niskala en bröstvärmare precis framför klacken. Niskala drar direkt efter det på sig en tvåa för holding då Goren kommer fri tack vare just tacklingen.
Den här matchen är löjligt välregisserad.
Ja, för er som missat var det alltså Niskala som gjorde 0–1, inte Kallio.

* * * * *

Mäntylä ska ha ett par matcher för bentacklingen på Sevc. Han fick inte ens två minuter. Fy fan. Samtidig åker Sevc och Joakim Andersson ut för roughing när de knapp rör varandra. Löjligt.
Nu skulle Wikegård ha varit coach i FBK om ni förstår vad jag menar.


* * * * *

Har inte kommenterat banderollen.
Fucking A säger jag. Jag hade förväntat mig något i stil med: "Niskala är en jävla fitta" och då var den som nu hölls upp både mer smakfull och dessutom mer effektfull.

* * * * *

Om Färjestad och andra klubbar undrar vad man ska göra för att sälja biljetter så pågår just nu svaret på isen i LLA. På något sätt måste man förmå spelarna att ha den här inställningen var enda match. Utan undantag.

* * * * *

Mats sms:ar: "Riktigt kul att se. Kul att det aldrig slår fel när lagen möts. Färjestad och Frölunda är fan ryggraden i hockeysverige!"
Och visst ligger det något i det.

* * * * *

Hockey är världens bästa underhållning mina vänner. Världens bästa. Vi hörs senare ikväll.

Av: Jacob

2 kommentarer:

  1. Bentackling my ass. Den var ju i midjan på Sevc.

    Sevc och J Andersson verkar inte vara såta vänner. Också kul att se.

    SvaraRadera
  2. Härifrån såg det fan inte vackert ut. Inte alls.

    SvaraRadera