2008-11-15

"The heart of hockey" besöker kronan av Svea rikes länder, 3

Ljusår i skillnad på domarnivån i den här matchen och senast mot SAIK. Rönnmark gör det riktigt bra måste jag säga.
Modo: 8x2
FBK: 3x2
Så ser det ut efter två perioder, tilläggas ska att två av MODO:s tvåor är för Too many players on the ice. Annars är det i stort sett bara spelförstörande moment som resulterar i utvisningar. Det lönar sig att åka skridskor alltså. Precis som det ska vara. Och precis som det är tänkt att det ska vara.

* * * * *

Nummer 29 har han på ryggen, Saftblandaren. Men vad han har för smeknamn på ryggen lyckats urskilja. Det kanske står just Saftblandaren.

* * * * *

Rolig match ändå. Även om MODO är lite tunna idag och med tankte på vilka spelare de saknas så ska det märkas.

* * * * *

Eero och Goren har bytt plats. Ständigt dessa omvaskningar från Perra och Sammen. Jag som hade tänkt att skriva att det känns som att FBK har hittat en första- och en andralina. Men, men.
Först till bänken om Färjestad värvar en forward bör Åslund vara. Han har verkligen inte kommit till sin rätt i år.
Lite av det man vill se av Laatikainen syns. Han har en fantastisk fin skridskoåkning.

* * * * *

Även om Skröder saknar Sundström och ZA så är han hela tiden farlig. Han kommer till lägen och tvekar aldrig att skjuta.

* * * * *

Jag: "Ni verkar ha fått igång dem nu"
Kalitzki: "Ja, det är kul. Speciellt eftersom det är mycket norrmän på läktaren idag"
Jaha? Varför är det kul?
Det borde jag ha frågat då. Men jag gick och pissade istället.

Vi hörs efter matchen.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar