2008-11-11

Humor på hovet

Djurgårdssupportrarna har ju inte varit bortskämda med framgångar på slutet och när man idag fullständigt spelar ut MODO går det hela lite över styr. Rinken ligger ju som bekant c:a 5 meter från läktaren fansen börjar dansa något slags sambatåg i detta mellanrum, ett par hundra kids hoppar och dansar i långa led, ser ganska kul ut men med min bakgrund så händer ändå det roligaste när David Printz 11.06 skickar en puck out rakt in i sambatåget. Rakt i ansiktet på en kille. Stor humor, kan väl säga att det blev lite sorti på stämningen. För er som tycker jag är hemsk så gick han ut med sjukvårdarna alldeles själv.

Annat kul att notera:
- Det var mer tacklingar i första perioden än vad Per Åslund har sett på TV.
- Gustav Wesslau var löjligt bra idag och fick sin första nolla i ES.
- Sudden var på IKEA och jobbade och missade således matchen.
- Jag har pratat i telefon mer eller mindre hela matchen och har inte förstått allt vad som hände,
- Hade inte MODO behövt Wernblom idag så säg
- Vad kommer MODO göra med Luleå på onsdag?
- Förresten, Sudden var på IKEA.
- Allvarligt så var det flera spelare som van närkamper genom att spela aggressivt idag, kanske något att prova på.
- För övrigt så anser jag att Djurgården bör brännas ned till grunden.

Av: Linus

4 kommentarer:

  1. Fan, det verkar som årets match. Fan va jag saknar C+ nu...

    SvaraRadera
  2. men det var kul på Ikea också. Jag lyfte en soffa till exempel. Väldigt intressant.

    Printz är ju AIKare.. inte konstigt att han prickskjuter puckar på Djurgårdare.. det aset...

    SvaraRadera
  3. Du får väl också smälla med en truck, få hjärnskakning och stanna hemma?

    SvaraRadera
  4. mats, concussion is for quitters.. :(

    SvaraRadera