2008-11-17

Jag måste erkänna

Jag måste erkänna att jag besöker Färjestads forum mer frekvent än "mitt" forum på WWS. Anledningen är ganska enkel. Det är större aktivitet där, folk går bananas för ingenting och det är för det mesta svart eller vitt. Intressant läsning och underhållande i många avseenden. Min favorittråd just nu är en som behandlar en namninsamling.

Klickar man sig vidare och läser manifestet hittar man bland annat:

För det första är mindre [sicut] omgångar ett måste. [...] För det andra så behövs det en prissänkning. Rabatter för de yngre, studerande upp till 20 år samt för äldre och gamla. Kanske införskaffa ett familjepris och låta korven kosta 10 spänn? Det finns välutbildade ekonomer och marknadsstrateger som säkert kan ta fram ett bra förslag. Hur ska vi kunna säkra vår tillväxt på ståplats när en biljett kostar över hundralappen?
[...]
Vi har tappat räkningen på alla utlänningar vi har i nuläget, och alla de som kommit och gått under åren för att aldrig mer komma tillbaka. Vi är trötta på det. Vi vill se spelare från länet och vi vill att Färjestads BK tar hand om alla unga talanger, för det finns en hel del i denna stad. Vi skiter i österrikare och norrmän. Vi vill att våra inhemska pôjker ska representera den grönvita skölden.
[...]
Fimpa en reklamskylt eller vad fan som helst och visa upp det som gör, och har gjort klubben till vad den är idag. Släpp in mer själ och kärlek till Bollklubben och dra ner på reklamen och allt ”pengar-går-före-allt-tänkandet”.

Och så vidare... Allt ballade ur i vanlig ordning och nu haglar anklagelserna vilka som är mest fans och så vidare. Du är inte lika mycket värd i sann fascistoid anda om du hejar på FBK och bor utanför landskapet till exempel. Typ.

Hur som haver. Jag skrev givetvis under listan, eftersom allt manifestet säger skulle göra FBK till en sämre klubb. Klockrent i mina ögon.

Dessutom är det noterbart att en tredjedel av listans underskrifter bor utanför Värmlands gränser. Något för skygglapparna i forumet att uppmärksamma.

Av: Mats

3 kommentarer:

  1. Visst är det ändå ett helt underbart forum, man skulle vara "mmelan jobb" och bitter så vore det fina fisken att vara aktiv där. Nu får det duga bra som underhållning i stället.

    SvaraRadera
  2. Nej, fy fan. Jag orkar inte med forumet längre. 5 snubbar, 35+, som vet allt och kan allt. Runt den 30 fjortisar som bara skriker och skriker. Bah. Överlag så avskyr jag forum. Det är för mycket jävla regler. Internet ska vara fritt. "Det där måste du skriva i en annan tråd" osv. Va fan spelar det för jävla roll? Bara för att du aldrig har varit eller kommer att bli chef så får du småbossa över ett jävla forum. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Haha, visst är det så.

    Och visst är det roligaste med forum att det är ok att skriva "din jävla hora, jag hatar dig", men bara om man gör det i rätt tråd. Det är så jäkla underhållande.

    SvaraRadera