2008-11-03

Kringlor till kaffet, del 1

Då var man på plats i arenan igen då, den i Karlstad alltså.
Gratiskaffet rinner ner längs strupen samtidigt som laguppställningen synas. Inget uppseendeväckande på det pappet direkt. Annat än att Kåberg lirar i första linen – kanske för att se till att Hannes H, som spelar i SSK:s motsvarighet, får psykbryt.
Vi kan ju alltid hoppas.

* * * * *

Jag skrattar fortfarande inombords efter Linus senaste inlägg.
Bitterhet och nostalgi är två viktiga ingredienser när Bloggkollektivet jobbar. Lysande, som sagt, illustrerat i föregående inlägg.

* * * * *

Linus inläg må ha fått mig att skratta, men inte att hoppas på en klang- och jubelföreställning ikväll. SSK har dessutom svårt att knäcka Jonas Gustavsson. Färjestad har överhuvudtaget svårt att göra mål. Inte upplagt för fest direkt. Men det behöver inte betyda mycket.

* * * * *

"Tråkigt och trist", säger Linus om Elitserien.
Men hur ska den bli bättre då?
* Till att börja med så vore det roligt med kroppskontakt.
* 5 minuter för slagsmål, max. Inga avstängningar för lite gruff.
* Mindre isyta att spela på för att få upp tempot.
* Tillåt trader (kommer inte funka dock). Ett ämne jag tänkt att utveckla vid senare tillfälle.

Vad tror ni behövs för att publiken ska få det roligare på matcherna (Och då menar jag inte sånt runt om, så som maskotar, cheerleaders och annan skit)?

* * * * *

Totto spelar i tröja 700 i dag. Larvigt är mitt betyg.

* * * * *

Fullt med ungdomslag på läktaren idag. Varning för tinitus med andra ord. Och en jävla massa: "andra sidan är ni klara" således. Huvva.

* * * * *

Vinnaren i FBK-idol sjunger nationalsången i dag. Jag hoppas på att hon är riktigt jävla nervös och svimmar i mittcirkeln. Inget ont om henne. Men koceptet FBK-idol är värt ett riktigt risigt öde.

* * * * *

Nu ska jag kasta i mig en näve gratisjordnötter och ladda för match. Vi hörs i periodpaus ett och två samt efter matchen.

Av: Jacob

3 kommentarer:

  1. skönt påhopp på idolgrejjen,,, vuxet

    SvaraRadera
  2. Telefonsamtal mellan Örebro och LLA:
    Ö:Vad tror om matchen idag då?
    LLA:Ja, de ställer ju upp med samma trupp som senast.

    Märks att sågen finns i familjen

    SvaraRadera