2008-11-29

Uppsnack #38

Fem matcher i dag. Vem i Svenska ishockeyförbundet la Frölunda - LHC i morgon? Hockeyabstinensen kommer bli svår i eftermiddag, men jag får stå ut. Och så här kommer det sluta. Observera att jag har ett riktigt bra facit vad det gäller att tippa matcher, ta tillvara på det ungdomar.


Luleå HF - Rögle BK
Har svårt att se att Rögle skulle kunna göra något åt formstarka Luleå. Omark och Harju gör ett par kassar var.
Tips: 6-2

Skellefteå AIK - Södertälje SK
En vinst är ingen vinst. SSK, ni suger. Tyvärr måste jag ändå säga. Nån dag ska också jag försöka lära mig vem som är vem av Linus och Linus i SSK.
Tips: 3-1

Brynäs IF - Timrå IK
Risk för sömnpiller. Och nu är tydligen alla utespelare i elitserien ute efter Jacob Markström enligt nån artikel i kvällstidningen (nej, jag orkar inte leta upp och länka). MEN BU-HU DÅ. Vad skulle de i så fall vilja göra med Honken och Jonas Gustavsson? Lönnmörda med lite ricin? Jag säger som jag alltid har sagt; målvakter är alldeles för fredade.
Tips: 2-2

Djurgårdens IF - Hv71
Ta mig i brasan, men jag tror att DIF kommer att kontrollera matchen från början till slut.
Tips: 3-2

MODO Hockey - Färjestads BK
Sammen och Perra gör nog om på forwardssidan för tusende gången den här säsongen. Och vinner. Men det är inte tack vare det, utan för att MODO är dåliga.
Tips: 1-4

Frölunda HC - Linköping HC (30/11)
Eftersom Rögle kommer att torska så har Real Frölunda chans att gå upp i topp. Vi står pall för trycket och vinner så klart. Niskala, Nordquist, Pettersson, Kahnberg och Kallio gör varsitt inför en publik i extas.
Tips: 5-3

Av: Mats

3 kommentarer: