2008-12-11

Bloggkollektivets minst betrodda lag besöker Karlstad

Bestiga berg och paddla i forsar, överskattat.
Cykla i december efter en hel natt och dags snöande. Idag var det således helmut på när jag svichade ner på svarta faran till arenan. Och visst vurpade jag, men precis efter jag klivit av cykeln, precis bredvid arenan. Men jag var lika snabby uppe som Henke Lundqvist efter en bytterfly-parad.
En hel vecka sedan senaste livematchen. Abstinensen är påtaglig och jag kräver att bli rejält underhållen ikväll. Men HV71 är ju på besök och de brukar ju kunna bjuda upp till dans.
Nästa match i LLA är först den 28:e, hemska tanke.
* * * * *
Färjestad håller sitt lag intakt sedan Röglematchen, med undantag för att Totto är tillbaka, åtta backar finns således i laguppställningen.
* * * * *
Färjestads klubbtidning, Magazinet, låg och väntade på mig på läktaren idag. Bjuder på ett skönt citat signerat Goren från den:
"Jag hade gärna gjort en säsong hemma för att få möta Ledin och Jämtin i en liten rink. I would beat the piss out of them..."

Hoppas, hoppas att både Goren och A-honken är redo för spel den 28:e.
* * * * *
Han är här idag Linus. Nu hoppas vi att Wallin går upp i skytteligaledning.
* * * * *
Lucka 11 kommer någon gång mellan första och andra perioden om allt går som det ska.
* * * * *
Angående rubriken, det kommer att klarna ut sig imorrn. Fan vad cliff hangers jag slänger ur mig. Muhahahaha.
* * * * *
Det brukar faktiskt vara så att laget med flest skadade spelare vinner mötena mellan HV och FBK. Färjestad bör ligga bra till med andra ord då deras skadelista fortfarande är ganska så lång.
* * * * *
Den stora frågan idag är annars; hur dålig är Yared Hagos?
* * * * *
Här går tiden fort. Snart dags för nedsläpp.
Vi hörs i nästa periodpaus.

Av: Jacob

1 kommentar:

  1. Lova att skriv om Yared gör ett enda rätt idag. Jag tror inte det. Minst sex minuter hos Gunde får han sitta.

    SvaraRadera