2008-12-09

Dessa finländare...

Det är ju inte så konstigt att man har fördomar om finländare som suputer, suputer och ännu mera suputer. Inget fel i det, snarare tvärtom. Jag har påpekat det förut, men det tåls att göra det igen; finnar är ett bra jävla folk. Hellre en finne, än en svensk som jag brukar säga.


Och fördomarna späds på (jag vill egentligen inte använda ordet fördomar, men i brist på annat) när man läser en intervju med HonkenWild West Support. Eller vad säger ni om detta?

- Du behöver pengar när du har slagit fel kod tre gånger på bankomaten? (WWS)
- Jag ringer Ari. (Honken)

- Du skulle ordna din egen svensexa?
- Oooh, svårt. Vi tar Ari där också.

- Du behöver ett recept på en fördrink när du skall ha fest?
- (Ler) Jag ringer Ari!

Ingen kan anklaga finnarna för att antagligen ha tråkigt på fritiden. Till hockeyhockeyhockey.se:s julbord/krökarskiva, så bjuder vi Ari!

Av: Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar