2008-12-06

Uppsnack #42

Ett snabbt och kompakt Uppsnack levereras idag från Säffe, där jag befinner mig för att jobba lite extra på föräldrarnas restaurang. Julbord och 30 pers från ett företag med "Verkstad" i namnet – sen kan ju ni göra matten för hur min kväll var igår. Skönt att det finns lite hockey att koncentrera sig på med andra ord, även om jag får nöja mig med webbradio idag.

Timrå – Rögle
Vissa tror att Rögle rasar nu, men jag vet bättre. Och som valigt hämtar man in ett underläge.
Tips: 3–4

Djurgården – Färjestad
Goren finns inte på isen, hur det är med A-Honken vet jag inte. Men inget kärt återseede när Färjestad bortakrossar Djurgården inför 55 betalande supportrar som trodde att de skulle få se innebandy. Björka gör även sitt första A-lagsmål.
Tips: 1–6

Södertälje – Frölunda
Hanneseffekten håller inte i sig länge då Köplunda från Köpeborg kommer på besök.
Tips: 2–4

HV71 – Brynäs
Mer kryss än så här blir det inte.
Tips: 2–2

Skellefteå – MODO
Krizan står och gråter bakom masken efter alla sågningar han åkt på senaste tiden. Det utnyttjar USA-greken som gör SAIK:s alla tre.
Tips: 3–1

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar