2009-01-29

Alla snackar om Malmö, men jag kollar FBK-LHF, del 4 (slutrapport)

"Alla plundrar Malmö..." borde jag kanske ha inlett rubriken med.

Sportcheferna runt om i Sverige gnuggar utan tvekan sina händer nu. Från att vara tämligen svältfödda dukas det nu upp ett rejält smörgåsbord med stabila spelare nere i Skåne.
Färjestad högg först. Paulsson fastnade i gapet och det ska man vara nöjd med.
Lika nöjda är nog inte Åslund, Martin J, Holtet och till viss del Kåberg vara. Skåre känns helt plötsligt mycket mer aktuellt för dem.
Att Marcus J får fortsätta som center i fjärde hoppas jag fortfarande på.
* * * * *
Johan listar lite rykten på resten av MIF-truppen.
Högga till SSK, från ett sjunkande skepp till ett annat. Nej, varva ner på Ö:a nu Jonas!
* * * * *
Matchen då?
Inte så myckat att orda om.
Men en sak är säker. Lika viktig som Gustavsson är för FBK (även om inte Divis sög i kväll), lika viktiga är Omark och Harju för Luleå. I synnerhet Omark skulle jag säga.
Jag skulle gråta blod om någon av dem skadades om jag hade hållt på Luleå.
Då klarar man nog inte ens längre att slå Frölunda.
* * * * *
Färjestad är en poäng bakom LHC nu. Mats beskrivning innan säsongen av FBK som en stor tung maskin som inte kommer att gå att stoppa när den väl fått upp farten börjar kännas mer och mer pricksäker.

God natt.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar