2009-01-17

Gunde sågar Frölunda

Sprang som vanligt på Gunde efter matchen, för kvällen iklädd vad som såg ut att vara en ny, i alla fall glänsande, jacka.
"Nu ä're inte roligt för Mats dö, 3-1, sista i tom kasse precis."

Nej, det det är inte så skoj att heja på Frölunda skulle jag tippa på. Ungefär lika skoj som att heja på Skellefteå. Lagen borde kanske passa sig för att för att spela bra. I stort sett alla som åker upp kommer ner som pannkakor i år. Möjligtvis med undantag för LHC och FBK, som trots mindre svackor är de lag som sett mest stabila ut.

* * * * *

"Äsch, alla vet att Djurgården kommer börja vinna efter jul och då kommer vi ta den där åttondeplatsen."
Så kommenterade Sudden sitt Djurgården när de var som sämst. Och ja, visst ser det ut som den hårfagre bloggaren från Småland kommer att få rätt. Kanske går vi mot en drömkvart mellan DIF och FBK. Mina tummar kramas åtminstone hårt.

* * * * *

22o trappsteg mellan pressläktare och omklädningsrum, skrev en annan bloggare. Kan nog stämma bra. Inte läge att glömma något med andra ord. Men ibland kan man ju chansa. Idag "glömde" jag nämligen att intervjua Jörgen Jönsson (han var i fans corner och jag skulle fått vänta en kvart). Skulle jag springa ner 220 trappor och upp igen? Nej. Skulle inte tror det. Inte den här gången.
Då är det skönt när bänkgrannen från Expressen kommer upp en kvart senare med följande citat från Jörgen:
"Klart att det är viktigt att göra poäng, men det viktigaste är att vi vinner."
Ett sånt citat får man ett per match. Minst. Inte värt 220 trappsteg med andra ord.

* * * * *

Just nu sitter jag förresten och kollar på när P3-guld sparkar Grammis-stjärt. Men Veronica Maggio fick ingen glasskiva – dåligt, dåligt.

Av: Jacob

3 kommentarer:

  1. Tack för det Jakob

    nu blir det inte lätt för honom hemma
    Här är det ingen som sågar Frölunda om man vill ha husfrid
    Och Mats Hur kan dom bara tänka på att prata illa om Sveriges bästa lag

    Lena

    SvaraRadera
  2. Bra att du sätter ner foten, Lena!

    Fast jag ska väl också erkänna att några mindre lämpliga ord for ur min mun igår när de tappade allt i tredje perioden..

    SvaraRadera
  3. Jag har stora nyheter på gång. Tillkännagivande kommer förmodligen imorgon eller på tisdag.. är för trött för att göra något nu efter två 05.00-16.00 pass på helveteshuset i helgen..

    SvaraRadera