2009-01-05

I väntan på JVM-final - Elitseriehockey i LLA

Kaffet tinar upp en frusen kropp, trots en inte särskilt lång cykeltur till arenan. Lår och smalben saknade känsel när jag äntligen klev innanför dörrarna till Karlstads hockeytempel. Det får mig att längta till slutspel ännu mer, för då vankas våren och betydligt behagligare cykelturer.
* * * * *
Har ni inte lämnat in tipset än så ser det ut som, av uppvärmningen att döma, ut som att Gustavsson kommer att vakta hemmakassen.
* * * * *
Dick Axelsson är tillbaka efter en kort sjukdom, men han går ändå inte in med Wallin och Goren igen. Där får istället Bastiansen ta plats. Slöseri med Basses bästa egenskaper om ni frågar mig.
* * * * *
Mycket bortafans lite överallt i hela arenan. Än så länge i år måste jag nog säga att Brynäs vekar ha de mest hängivna bortasupportrarna. Eller så är det bara så att många Gävlebor bor i exil i Karlstad.
* * * * *
Bara tre i Brynäs laguppställning är födda på 70-talet. Anmärkningsvärt. Nio stycken vars föräldrar hade utsvängda byxor vid förlossningen är det i FBK.
* * * * *
Det börjar bli trångt i Färjestad nu när skadorna börjar läka. Martin Johansson är trettonde forward idag samtidigt som Skåhlberg står helt utanför laget. Ett tag spelade de båda i någon av de första kedjorna.
Lägg där till att Marcus Johansson snart kommer tillbaka från Kanada.
Minst säker på sin plats bör, anser jag, matchens profil Per Åslund vara. Något vi inte visste om honom är att han är bra på FIFA. Vilken fantasi spelarna har.
* * * * *
Nej, släpp pucken så att vi kan stöka över den här matchen. Jag vill hem och sova så att JVM-finalen kommer närmare.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar