2009-02-16

Pihl, Goren och kampen om serieledningen, del 4

Pihl och Goren blev det inte mycket av som ni säkert märkt.
Serieledningen tog FBK hand om, med besked dessutom. Vill det sig illa för LHC halkar de dessutom ner till en tredjeplats i morgon om Hv71 orkar vinna.
Slavomir Lener klättrar på tråkiga tränare-listan. Idag var det bara en mustasch som fladdrade på presskonferensen. Han sa absolut ingenting av värde.
* * * * *
Jämtin var näst suras i LHC:s omklädningsrum. Surast var utbytte målvakten Hento som stod och skrek "se och hör" och "han skriver bara skandalartiklar" om kollegan på Expressen som stod bredvid mig undertiden vi pratade med Jämtin
Tämligen obefogat dessutom. Men enligt Expressen redde de båda ut det efter att jag lämnat platsen. Vuxet.
Andra på läktaren propsade på att Expressen skulle hämnas genom överkryssad geting. Det blev det nog inget med.
* * * * *
Det satt en amerikan/kanadensare tillsammans med en svensk bredvid mig, förmodligen scouter. Svensken försökte förklara att Marcus och Martin Johansson är bröder.
Det gick sådär.
"Everybody is named Marcus, Martin, Mikael Johansson, it's impossible"
Jovars. Det är det för oss som kan svenska också.
* * * * *
Erik Granqvist (målvaktstränaren i FBK) seglar upp i topp över trevliga tränare. Mer om honom får ni läsa på en annan sajt inom en snar framtid.
* * * * *
Totto Rhodin! Vilken kille. Inte så mycket på isen som vid sidan av. Även det kommer ni få veta mer om inom en överskådlig framtid.
Med dessa cliff hangers lämnar jag er nu ensamma i måndagsnatten. Jag ska tvinga mig själv att sova trots att jag fortfarande är uppe i varv.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar