2009-02-26

Sista grundseriematcher i LLA

Jodå, visst ska jag ge er lite rapporter från kvällens drabbning mellan FBK och HV71.
* * * * *
Cyklade hem från stan vid 16-tiden förut. Gissa vem jag mötte, i korsningen vid Rudsberget, på väg mot Arenan.
Hamen.
Gunde såklart.
Ute i god tid.
Gött att se tycker jag.
* * * * *
Har inte riktigt koll på alla om och men i tabellen.
Men jag tänker så här:
SSK och Rögle får spela världens svåraste kval.
Modo får spela golf och Djurgården får grilla i skärgården.
Således hamnar resten i Slutspel och då vill jag att det ska se ut så här:
Färjestad–Timrå (har sett bra matcher lagen emellan)
HV71–Skellefteå (heta möten under säsongen)
Frölunda–Brynäs (för att jag vill se Frölunda vidare)
Luleå–Linköping (för att LHF kommer slå ut LHC)
* * * * *
En liten iakttagelse för er som gillar annan vintersport och som följde damernas stafett i längd-VM idag.
Roligast att se då var, inte Kallas ryck, utan hur Norges lag agerar efter målgång. Marthe Kristofersen klappade igenom och slarvade bort en medalj. Direkt efter hon klöv mållinjen kramades hon om av lagkamraterna och kramarna slutade inte på länge.
Norskorna var alltså framme hos Marthe före både firande svenskor och tyskor.
Fint och stort.
Med det som facit hade gärna Tyskland fått komma fyra.
* * * * *
Skåhlberg får göra come back direkt i första backpar eftersom Vallin och Rhodin saknas i dag. Dessutom finns backen Markus Karlsson med i laget, Karlsson är inlånad från Bofors och beskrivs som en Frögren-typ på FBK:s hemsida.
Även Jörgen Jönsson vilar.

I HV71 sitter Angell kvar hemma på toasitsen, saknas gör också Ullström, Fredriksson, Halvardsson och Hrdina.
Av uppvärmningen att döma så verkar det som att Andreas Andersson ska vakta kassen.
* * * * *
Har skapat mig en liten tradition, varje gång jag sätter mig på cykeln för att rulla ner till arenan knäpper jag på Get it on, Turbonegro, i lurarna. Mitt egna lilla intro.
Jag tycker att FBK bör ta efter.
Baggarna Holös, Holtet och Basse lär ju hålla med mig.

* * * * *
Jo, Skåhlberg har ju varit borta på grund av att han bröt käkbenet.
Av den anledningen ser han nu ut som en knatte-crossförare.
Inte svårt att trash-talka honom ikväll.
Men den bilden lämnar jag er. Hörs i nästa paus.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar