2009-03-01

Facit versus verkligheten

Mycket vatten har flutit under broarna sedan det här inlägget. En enkel sammanfattning ser ut så här:

Jacob: 3 rätt
Mats: 4 rätt
Linus: 3 rätt
Sudden: 1 rätt

Penetrerar man tabellen lite hårdare, så hade vi alla gruvligt fel om Luleå. Men det hade ju hela Sverige, så det ska vi inte vara alltför besvikna över. Sudden har måhända bara ett rätt, men ligger närmre rätt placering i många fall. Å andra sidan är det bara rätt som är rätt och inget annat.

*****
En annan kul sak att jämföra är det här inlägget med verkligheten. Nu börjar vissa av oss (läs: Mats) sladda ordentligt. Ingen grejade mest poäng, bästa målgörare, mest assist och mest utvisningsminuter. Bäst målvakt plockade Linus och även skapligt nära i procenten. Linus drog till med Gustavsson 93,7 % och i verkligheten blev det 93,15 %. Well done av er båda.

Vilken tränare som fick sparken först minns jag inte, men det var inte Peter Johansson eller Roger Rönnberg som vi förutspådde.

Tre fjärdedelar av bloggemperiet hade Honken som bästa värvning. Högst subjektivt, men vi som har sett en del Frölundamatcher kan räcka upp näven på det i alla fall. En sak är säker i alla fall, det var inte Arto Laatikainen som jag trodde.

Sämsta värvningen är ju också diskutabelt. Bröderna Abbott som Sudden trodde stämmer nog i alla fall inte. Inte Joe DiPenta heller, Jacob. Och jag var väl inte bättre med Teemu Laine heller antar jag.

Om sex veckor vet vi det som betyder mest, SM-vinnare. Där är vi alla med i matchen än så länge.

Av: Mats

2 kommentarer:

  1. Tycker ändå jag är närmast på sämsta värvning. Ingen kunde ju förutse att Modo skulle värva Mike Morrison, årets utan tvekan sämsta värvning.

    SvaraRadera
  2. Eftersom att Ralph återanställdes och att Peter Johansson fick kicken idag tycker jag att vi kan ge oss rätt där också.

    SvaraRadera