2009-03-16

Tjockis

Kollar på LHC-SAIK i detta nu och kom på en liten händelse som utspelade sig under helgen. 


Satt och kollade på hockey i soffan med min sambo bredvid. Hon kollade med ett halvt öga (max), men slänger helt plötsligt ur sig: "Oj, vad tjock han är för att vara en hockeyspelare!"

Tjockisen var Mikael Renberg. Och vad hade hon då sagt om hon sett Liv när han var i som bäst (o)form. Eller Magic-Mike (det är helt sjukt om han fortfarande kallas så) och hans babyhull.

Vad jag ville ha sagt med det här är oklart. Kanske att jag också tycker att Renberg är en liten tjockis?

Spit on the fat kid!

Av: Mats

1 kommentar:

  1. Glamour-Micke är det senaste smeknamnet på honom nu. Fråga mig inte varför.

    Tjockast i Elitserien tror jag annars att Tomas (?) Enström i Modo är. Ingen tvekan om vad han skulle heta i NHL: Swedish meatball...
    /Mållgan

    SvaraRadera