2009-04-08

Final #5

Som vanligt räknar någon annan ut tabellen då jag har reducerat bort matten från mitt gymnasiebetyg. Ikväll är kollektivets Färjestadsavdelning på plats till 100 %

Jacob: Färjestad-HV71 3-1 (0-1, 2-0, 1-0)
Ja, har inte tid och ork att motivera. Men det blir en sen natt för mig tror jag.

Linus: Färjestad-HV71 0-8 (0-2,0-3,0-3)
Underläge med tre-ett i matcher nu. HV´s favorit läge, glöm inte hur det vände och vann mot Timrå. Inget kan stoppa HV från att vända denna matchserien just nu. Bollen bara hänger i luften och om matchläkaren träffar rätt med sprutorna i Davidsson mage kommer han slå in match bollen inte mindre än 8 gånger idag. Behöver vi en prata om hur bra Stefan Liv är? I gårdagens match hade han bara otur tre gånger och var förbannat duktigt på alla andra skott. Den finske mäster skytten Jukkkka V har fått i gång HV´s mästerliga powerplay igen och som alla vet finns det inget stopp då, alltså enkel seger för HV ikväll och sen vänder matchserien totalt.

Mats: Färjestad-HV71 8-1 (3-0, 1-1, 4-0)
Det enda som gäller någonting idag är huruvida Gustavsson får för sig att sätta nåt rekord idag eller inte. Alltså, Färjestad vinner, säkert kul för dom, men Hv har blott två skott på mål och Gustavssons räddningsprocent störtdyker. Göttans!


Sudden: Färjestad-HV71 x-x (x-x, x-x, x-x)

Av:Linus

3 kommentarer:

  1. Mats....hur fan tänkte du nu? Om HV bara har två skott på mål men inte lyckas göra något mål på dem så har Gustavsson en räddningsprocent på 100%. Hur kan den dyka från 100, frågar jag mig? Svara på det nu, du har hela sommaren på dig innan frölunda ska ut på is...:)=

    SvaraRadera
  2. Meh, kolla min text. De gör ju ett mål. Alltså blir det en räddningsprocent på 50 %.

    Nu blev det inte så, men han lyckades ändå fucka upp det och Henke har kvar rekordet. Nu kan man sova normalt igen.

    SvaraRadera
  3. jaja, missade visst att det var percy som tippade 8-0....

    SvaraRadera