2009-04-05

Klubbläkare suger!

Den stora frågan den här ishockeyvåren måste bli:

Hur många extra kromosomer har klubbläkare i vårt avlånga land?

Svaret: Alldeles för många. Det gäller i alla fall klubbläkarna i Karlstad och Leksand. Jag hatar idioter som vill köra med fult spel utanför rinken, särskilt när det inte är spelare själva. Nu har Bosse Lindwall synpunkter på Marcus Johanssons kamikazetackling på Per Gustafsson. Inte nog med att han går ut och lipar i media över att Marcus tacklar med skallen, han ska anmäla Pelle till domarbasen också.

Idioti är vad det är. Förmodligen blir väl Per avstängd resten av slutspelet nu. Domarkåren brukar agera lagom mesigt i dessa frågor. Och när Färjestad, laget som alltid hålls bakom ryggen av alla, ska till och klaga får de förmodligen som de vill, precis i likhet med de sura knäckebrödsbagarna i dalarna.

Det här känns otroligt jävla fel. Jag kan acceptera att en spelare och lagkapten som Wallin går ut i media och klagar över HVs filmningar. Det hör till spelet, särskilt eftersom Färjestad har fler döende svanar i egna ledet än vad HV71 har under den här finalserien. Bort med fokus från det egna lagets fula trix. Men när en läkare, som faktiskt inte ska göra något annat än att lägga bandage i omklädningsrummet, går ut och aktivt försöker fuska till laget fördelar i kommande matcher är det något som är väldigt fel.

Usch och fy! Avgå Lindwall! AVGÅ!

PS. Man får ju fråga sig var Marcus har, eller snarare inte har, bakom pannbenet när han tror att han kan sänka en rutinerad back som Gustafsson med en huvudtackling. Det är klart som helvetes jävla den att det slutar i tragedi...

Av: Sudden

9 kommentarer:

  1. sudden du verkar vara en bitter man som sällan säger något vettigt, skaffa lite etikett...

    SvaraRadera
  2. Jag är en fruktansvärt bitter människa. Inget tal om den saken.

    Etikett är inget för mig när jag kan gömma mig bakom en skärm och tangentbord som en sann internetkrigare, även om jag tycker att jag var ganska sansad i det här inlägget.

    Jag är dock väldigt mycket mer sympatisk i verkligaverkliga livet. Det håller nog de flesta som känner mig med om...

    SvaraRadera
  3. Per Gustafsson suger!

    SvaraRadera
  4. de är bra att efterkolla . Tyckte att det var armbågstackling

    SvaraRadera
  5. Armbågstackling...? Ja han lyfter armen då han är på väg att bli tacklad, eller skallad då... Jaja, hade inte den lille gröningen haft glaskäke hade det nog inte hänt överhuvudtaget något efter det där. En normal närkamp som tog lite fel. Men armbågsTACKLING...? Nej... Armbågs... Nåt möjligen. Pelle möter ju inte ens utan fäller bara upp den där armen och lutar sig åt sidan...

    Och har man inte sagt att matcherna ska avgöras på isen och av spelarna....? Minns något sådant när en viss höjdhoppare var med och rev ribban för andra...

    SvaraRadera
  6. Beredd att hålla med Sudden angående läkare och hockey. Hoppas bara inte att det blir en fortsättning likt Leksand i det här fallet.

    Angående avstängning hit eller dit så tycker jag att Pappa Forsberg kan få avgöra Pelle G´s framtid som hockeyspelare

    SvaraRadera
  7. For the record. Det finns två klubbar jag verkligen inte gillar i Elitserien. Den ena är såklart FBK. Men klar 1a på den listan är hv71.

    Jag är INTE bitter över att HV missar SM. Jag är bitter över att DIF inte tog sig till slutspel, och inte kommer att göra det på ett bra jävla tag...

    SvaraRadera