2009-10-18

Säsongskortets kommentator i Jönköping suger!

Jag måste lägga in ett inlägg i debatten om huruvida ishockeysändningar ska visas i Jönköping. Efter att ha bevittnat HV71 - Luleå på säsongskortskanalen igår är jag helt och hållet för att alla matcher i kinnarp under den här säsongen ska gå på en av de ordinarie kanalerna. För fy fan vilken dålig kommentator de har hittat i Jerusalem.

Det var fan inte många rätt på den mannen. Han missade uppenbara saker och satt stundtals och gissade på vilka spelare som var inblandade i vilka situationer. Det var tamejfan det sämsta jag någonsin hört sedan svt lät Marie Lehmann debutera i kommentatorshytten. Inget ont om henne i övrigt.

Mitt råd till er alla är att bojkotta säsongskortsändningarna från Kinnarp tills någon sätter ner foten och styr upp det här. Matchen igår var ett sömnpiller från start till mål. Det enda underhållningsvärdet som hade kunnats erbjuda var en bra kommentator. Men icke sade nicke. Han föll utan att ens ha fått upp flaggan på stången. Enligt rykten sitter han och knaprar pommes och hamburgare under matcherna. Det är kanske därför han suger så svårt. Jag hörde dock inget mumsande i microfonen och tur är väl det.

På torsdag ska jag bevittna HV71 - Frölunda på plats. Bli inte förvånade om det helt plötsligt kommer att bli tyst från kommentatorn någon gång i andra perioden. Eller om HV:s jävla fitt-trumma kommer att flyga ner på isen. Jag håller på att bygga upp en stor aggression mot hela jävla ishockeyfabriken i småland.

Av: Sudden

1 kommentar:

  1. Samma skit på fler ställen, i LLA satt sopan och höjde matchen och FBK till skyarna när de mötte DIF. det var väl inte riktigt vad som faktiskt ägde rum på isen, för övrigt vad göt Mats nu för tiden, nu när frölunda visar guldform?

    SvaraRadera