2010-02-08

Håve - Djurgårn live med Sudden #4 slutet

Jaha... Vilken jävla skitmatch. Underhållningsvärdet bestod till slut av att, som vanligt bör sägas, se gnagaren David Printz gå bort sig i egen zon och ge bort 5-3 och matchen. Surt eftersom Djurgården inledde med att spela förvånansvärt bra i tredje. Men det är ju tyvärr vardagsmat när man har aikare i truppen och inget att klaga över till sist och syvende.
*****
Printz. Han har ju för övrigt seglat upp till att vara nummer två som spelaren man minst tycker om i årets Djurgården. Numera är topp tre Michael Holmqvist, tätt följd av ovan nämnde Printz och till sist lillebror Honken. Nog för att han har spelat riktigt bra hela säsongen. Men han får fan ta och bärga hem ett guld till DIF om han ska komma till nåd hos mig.
*****
Lärking gjorde en bra match från början till slut. Jag är mäkta förvånad! Men sen var ju matchen väldigt lättdömd också...
*****
Djurgården måste ha den mest omaka tränartrion rent estestiskt. En lastgammal hockeypensionär, en stilig något över 40åring och en tjock mindre än trettioåring. Men det är ju tydligt att de fungerar tillsammans. Och Montén är en riktigt skön lirare. Riktigt skön...
*****
Semester på Kanarieöarna väntar alltså laget. Jag är avundsjuk. Mäkta avundsjuk. Tydligen är det vinsten i Nordic Trophy som sponsrar resan. Det kanske är en morot resten av elitserielagen ska börja locka sina spelare med. Eller de kanske har ekonomi att pröjsa kalaset ändå när jag tänker efter...
*****
Kul att Rögle tvålade till Linköping. Botten får mer än gärna slå toppen på bortaplan. Faktum är att både Rögle och SSK spelar bra ishockey. Det ska mycket till om något av de allsvenska lagen ska ta sig upp till elitserien i årets kvalserie. Rögle kan ju falla på att lillebror från Malmö tar sig vidare till serien. De skulle isåfall få betydligt svårare matcher mot rödhökarna än vad resten av kvalserielagen får. Men de har ju klarat av att spöa dem förut och kan säkerligen göra det igen.
*****
Matchen var så urusel att jag började surfta lite youtube under senare delen av period tre. Den här videon var rolig. Jag räknade fel kan jag be att få tala om.
*****
Nu undrar ni säkerligen om att kommer att bli mer aktivitet på hockeyhockeyhockey.se igen. Det tvivlar jag starkt på. Det tvivlar jag väldigt starkt på. Jag ska försöka att komma med något skarpt inlägg någon mer gång under säsongen i alla fall. Men det är ju för fan inte kul att blogga när livet är som en dans på rosor. Det är skönare att vara arg och bitter och se på när laget försöker undvika kvalserien. Att vara glad och njuta av serielunken stimulerar i varje fall inte mina bloggknölar. Det ska ni veta!
*****
Frölunda tog en viktig seger. Färjestad förlorade en viktig hemmamatch. Det tyder la på att Mats sitter och ler just nu medan Linus undrar om inte den här mellansäsongen ändå är en mellansäsong. Jag tror dock att besten från Värmland kommer att ånga igång lagom tills slutspelet. Måtte inte DIF få dem redan i Kvarten. Då är livet ingen dans på rosor längre...
*****
Nej. Nu får det vara nog. Imorgon är en annan dag utan elitserie, men med ett OS i annalkande. Det blir fint det även om det pisslag som Sverige ställer upp med,med all säkerhet kommer att åka ut redan i kvarten. Var är Mulan? Var är Hjalmarsson? Och vem i helvete satte upp Niklas Persson på listan över OS-reserver? Mycket ska man vara med om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar