2008-05-27

Färjestads väg till toppen

Att Färjestad allt som oftast omnämns som en familj. Inte i en kristdemokratiskt bemärkelse alltså utan mer maffialikt. Men nu har "nya" fakta uppdagats som gör att jag hoppas på grymma nyförvärv framöver. Håkan Loob klättrar i organisationen och är nu längst upp på stegen som VD vilket att gjort att Tomas Rundqvist slutat ragga sponsorer till förmån för att fixa nyförvärv. Den senare är nämligen Frimurare. Egentligen har jag ingen jävla aning om vad det innebär, men att det är en så kallad gräddfil har man ju förstått. Man slipper betala böter, kan ha svart städhjälp, surfa porr på jobbet och allt detta utan att någon bryr sig. Om Runken nu alltså är frimurare bör han väl kunna använda detta av bara helvete till att snacka med andra medlemmar av den hemliga klubben som också är högt uppsatta i hockeyvärlden. Eller?

Hur som helst. Nästa gång Färjestad presenterar ett spektakulärt nyförvärv så vet ni varför.

10 kommentarer:

  1. Ah, det är därför det finns så mycket flis i FBK? Det kanske vandrar runt en bössa på frimurarnas möten?

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja, i artikeln står det ju att de skänker 30 miljoner till "välgörenhet" varje år.

    SvaraRadera
  3. Nu snackar pack och pöbel omsaker ni inte förstår er på!

    SvaraRadera
  4. Är du frimurare Linus?

    SvaraRadera
  5. Om Linus hade varit frimurare skulle vi vara Sveriges mest lästa blogg just nu...

    SvaraRadera
  6. Jacob: förmodligen uppköpta av google för miljardbelopp också..

    Jag har aldrig tänkt på det riktigt, men trots humorn i det hela ligger det ju någonting i det ni skriver. Det finns säkerligen endel frimurare på andra sidan pölen som gärna diskuterar hockeyspelare i mailinglistorna..

    SvaraRadera
  7. Vi behöver inte ens miljonbelopp - bara tillräckligt många hundratusen för att annonsera på ismaskinerna.

    Och nja. Vet inte om det ligger någonting i det. Lite mejl och så visst, men att det skulle bli lättare att fixa spelare vetifan. Lättare att sälja möjligtvis...

    SvaraRadera
  8. Min pappa var under en kort period med i frimurarna, eller det kanske har fortfarande är till och med. Han brukade i alla fall komma hem med vita handskar och vägra prata om vad dom hade gjort, men hävdade dock att "det vilar på kristen grund". Detta irriterade mig mycket, både att jag inte fick veta något, och den "kristna grunden".

    SvaraRadera
  9. hypotetisk:

    Jag blir nyfiken! Är din far och Rundqvist polare månne? Jag ser det här som en möjlighet att skaffa ytterligare en insiderkälla till "familjen" för våran räkning.

    Ja, kanske lite långsökt, men varför inte liksom? Större under har hänt. Gistedts kontrakt till exempel. Hur, hur, hur gick det till?!

    SvaraRadera
  10. mats: haha, jag får kolla upp kopplingen med Rundqvist, däremot bor vi ju nästan grannar med Jörgen Jönsson, som jag träffade i söndags då min syster spelade in en liten bröllpshälsning med honom, han såg relaxad ut, gick runt i en reklam t-shirt från Ericsson.

    SvaraRadera