2008-05-15

Läktarkultur

Nu är väl de två på bilden de konstigaste snubbarna som hejat på en hockeymatch, men de får illustrera min fråga. Vet inte om ni lade märke till den supportern från Tjeckien som lagom till kvartsfinalen målat hela sin skalle (japp, flintis) grön. Grön? Inte så mycket grönt i Tjeckiens flagga va?
Hur tänkte han när han ställde sig framför spegeln några timmar innan match?

Den här typen av supportrar ses oftast i samband med VM och OS. Men det kanske är det här som är framtiden. Jag funderar på att vara trendig till hösten och måla skallen röd när jag går på Färjestads hemmamatcher. Vad tror ni?

***

Andra reflektioner från igår:
>> Andreas Johansson är inte den skarpaste kniven i lådan - han passar bra ihop med Åke Unger med andra ord.

>> Kul ändå att Andreas Johansson fruga fått ett jobb på TV6 - hon är ju skarp med mikrofonen. Man har ju ändå undrat vad hon har gjort sen Andreas började lira i Ryssland eftersom hon inte blev kvar i FBK:s organisation. Vem har förresten hennes jobb nu? Jo, ingen. Nödvändig tjänst med andra ord.

3 kommentarer:

  1. Innebär det att du ska raka skallen också? Jag stödjer dig i dina beslut i alla fall.

    Den ena finnen är ju sminkad som Gene Simmons (fast med blått då va). Respekt!

    SvaraRadera
  2. Alltså jag kommer ihåg en kille med grönskalle från igår men han hade typ en yodamask för barn på sig,,, den såg riktigt utsmetad ut, kan du ha blandat ihop detta med kroppsmålning?

    SvaraRadera
  3. nej, det var en målad snubbe. också.

    SvaraRadera