2008-06-10

Det där med att signa kontrakt

Jan Huokkos framtid i Leksand är osäker och av den anledningen intervjuar Dalarnas Tidning Leksands ordförande Nils-Erik Johansson:

Har han brutit mot något i sitt kontrakt?
– Det kan jag inte svara på, jag vet inte exakt vad som står i kontraktet.

Man börjar ju fundera då.
På vad som egentligen står i hans kontrakt.
***
Vad är egentligen komprometterande bilder? Alltså jag vet ju vad bilderna föreställer. Men ordet komprometterande är väl inte det mest använda. Kul ändå.
***

Men hur som helst.
Vad skulle ni se till att få med i ert kontrakt om ni skulle signa med en klubb i allsvenskan eller i elitserien?

7 kommentarer:

  1. 1: Får dricka sig plakat en gång i veckan utan bestraffning eller indragen lön.

    2: Vid bortamatcher, och framför allt på resorna, ska det finnas ett xbox tillgängligt 24/7.

    3: Är per automatik den spelare som väljer musik i omklädningsrum, buss och i Scandinavium* före och under match.

    *= Jag tänker ju inte spela för nån annan klubb än Frölunda så klart.

    SvaraRadera
  2. Houkko har väl länge varit besviken på Leksands konstiga satsningar och i sommar har de ju inte gjort någon glad direkt..

    min teori går ut på att Houkko, likt Paris Hilton, spred dessa kompromerashcshds(svårt ord det där) bilder för att skapa sig ett starkare varumärke och lättare hitta en elitserieklubb. Vågar man tro att det blir SSK en vända till kanske?

    SvaraRadera
  3. Glömde kontraktet:

    1. 100g gröna non-stops före, under och efter varje träning.

    2. Eget omklädningsrum då hockeyspelare alltid gör pissbomber på varandra. Det beror ju lite på vilket lag man spelar i kanske.

    3. NHL-klausul, det är ju ovissa tider nu när vi står utan NHLavtal. :S

    SvaraRadera
  4. 1. En NHL-klausul. Såklart. Ovissa tider nu liksom.

    2. Eftersom jag inte har körkort så vill jag har skjuts till och från alla träningar och samlingar. Alternativt en lägenhet löjligt nära arenan. Och en cykel.

    3. Jag skriver inte under på något alkoholförbud. Vill jag ta en öl eller sju så gör jag det.

    4. Vill inte vara med och "ge tillbaka till samhället". Prata i skolklasser och sånt alltså. Jag ger tillbaka genom fet lön som samhället får skatt på.

    SvaraRadera
  5. 5. Ja, och en jävla massa snus. Skulle jag vara hockeyproffs så skulle jag såklart snusa fortfarande.

    SvaraRadera
  6. "4. Vill inte vara med och "ge tillbaka till samhället". Prata i skolklasser och sånt alltså. Jag ger tillbaka genom fet lön som samhället får skatt på."

    Vad är det jag ser? Ett hjärta av stål?! Klart du ska träffa kidsen Jacob.

    SvaraRadera
  7. Klart jag kan träffa kidsen. Träna hockey med dem, skriva autografet osv.
    Men när arrangemanget bli omnämt som "ge tillbaka till samhället" så ställer jag inte upp.

    SvaraRadera