2008-06-02

Därför vill jag se Detroit lyfta Stanley Cup

Jag vet att andra i kollektivet har mer personliga själ till varför de vill att Red Wings ska vinna, i alla fall Mats – eller?
Och det är ju lätt att sitta med svenska flaggan och vifta. Sju stycken kan det bli som till slut står som vinnare. Svenskar alltså.
Men här kan ni läsa om förklaringen till varför den röda svenskmaskinen borde vinna. Nicklas Lidström. Jag är så sjukt svag för hans sätt att spela hockey. Lugnt och smart. Lägg där till ett spelsinne som får många power play-centrar att bli avundsjuka. Att som lagkapten föra sitt lag till seger i NHL. Att som första europeiska lagkapten få lyfta världens vackraste pokal. Stort. Om inte den bäste europeiska spelaren i NHL genom inte lyckas med det, vem ska då göra det?
Go Lidas!

1 kommentar:

  1. Personliga skäl vet jag inte, men det skulle vara ruskigt kul om de höll för favoritskapet och vann. Och det ska väl mycket till för att misslyckas nu. Jag har i och för sig en signerad Red Wings-keps som jag kallt räknar ska bli min framtida pensionsförsäkring.

    Fast helst vill jag ju se Henke lyfta bucklan i framtiden. Tillsammans med Kallio... Fan, då kan man dö lycklig.

    SvaraRadera