2008-06-03

Jaha, det var ju könsorgan också

Aftonbladet.se

Vilket jävla antiklimax. Som vi hade snackat upp Detroit och "Nick".
***
"Jag visste att jag skulle sätta den till slut, jag spelade ju bra idag" sa Sykora efter matchen.
"Mendu'rå!" replikerar Bloggkollektivet.
***
Max Talbot förstörde alltså natten med trettio sekunder kvar av tredje (och vad som borde varit sista) perioden. Sen så fortsatte det ett tag till alltså. Två och en halv övertidsperiod. Tur att man inte körde en nattmangling alltså.
***
Pingvinerna förlorar inte på hemmaplan och i en sjunde och avgörande match kan precis vad fan som helst hända. Puh.
Men sjunde matchen spelas natten till söndag svensk tid, något som kanske öppnar för kaffekannan kommer att stå och puttra vid 02.00.
***
Undrar hur mycket korv Bloggkollektivets (och Vetlanda Postens) utsände reporter hann trycka i sig under en så lång match. Vi väntar med spänning på rapporter.

4 kommentarer:

  1. fan jag börjar bli lite orlog nu, på riktigt

    SvaraRadera
  2. Fin bild på Vetlandapostens/bloggkollektivets utsände i NHLbloggen. Men ni borde lära er att Bjurmans åsikter inte kommer från någon expert. Så vitt jag vet har Detroit redan tagit en match i Pittsburgh och kan mycket väl göra det igen. Detroit är ligans bästa lag och de förlorar aldrig en match på förhand. Så enkelt är det.

    Jag tror att Detroit plockar hem det i sjätte matchen redan. Om de inte gör det kommer pingvinerna att bli slaktade på bortaplan, och det rejält, i sista matchen..

    SvaraRadera
  3. Sudden: Menar du att Bjurman inte är någon expert?
    Klart att man inte förlorar på förhand. Men jag tror ändå att Pens tar hem det.

    SvaraRadera
  4. Jag menar att han inte är en expert i den bemärkelsen att han har en hockeyutbildning att stå på som t ex Calle Johansson, Skrikegård, ankan osv osv osv...

    Han är en hockeyintresserad tyckare precis som alla oss andra, förutom att han kanske har lite mer rutin än oss vanliga dödliga då han är gammal i gamet. Därför anser jag att hans ord och framtidsvisioner inte är särskilt välgrundade. Han har iof sett hela slutspelet och säsongen på plats i USA och kan väl kanske därför ha bättre koll än oss andra som är strandade i Sverige.

    Han är ju en pessimist av naturen också. Han dömde ju t ex ut Detroit efter 7 sekunder i förra matchen, ändå gick matchen till sudden death. Ja, ni förstår vad jag menar...

    SvaraRadera