2008-06-28

Korv och redaktionsflytt

Det här köper vi inte. Det är inte okej. Okej? För vem skulle vilja gå på hockey utan att köpa korv?

In other news: Idag flyttar en tredjedel av Bloggkollektivet från Örebro till Karlstad. Att flytta är ett rent helvete och nu sitter jag och drömmer om en skåpbil till och personerna i ett inlägg från gamla bloggen som flytthjälp. Mycket på grund av att de andra två tredejdelarna båda två har lämnat Örebro för Malmö respektive Gbg. Svagt.

Från gamla bloggen, Fredagspanel den 4 januari:
Eftersom jag snart ska flytta och redan bävar för allt lyftande och kånkande, vilken kedja i Elitserien skulle man vilja ha som flytthjälp? Ha i åtanke att det krävs lite inför pannbenet och inte bara muskelstyrka (vilket borde utesluta ca 90% av alla hockeyspelare).

Mats: Först så måste man ha en kedja med bara svenskar för att underlätta. Jag menar, vad heter "nej, nej, inte där" eller "akta tv:n för fan!" på finska? Kruxet är att då försvinner ju typ alla kedjor i Elitserien... Nä, för att göra det enkelt för sig så skulle jag välja Johnson, Andersson och Kallio. Vore grymt att bjuda Tomi på lite flyttbärs senare och han kan dra lite anekdoter från omklädningsrummen också. Jag tror även att Johnson och Andersson är ansvarsfulla och noggranna. Om man fick plocka lite fritt, så vore det också kul att fösa ihop Jämtin, Kåberg och Ledin. En ganska maskulin flytt va?

Jacob: Jag skulle såklart välja Jönssonligan, men för dig är nog Jonsson-Kallio-Andersson lite mer passande. Mest för att de är "gamla" och således lite smartare en genomsnittet av hockeyspelare. Att du (Mats) får leka med din idol - Kallio - gör väl inte saken sämre.

Linus: Tomi Kallio, han skule nämligen behandla ditt x-box och övrig elektronisk apparatur med största vörnad, ingen vet vad ett x-box kan betyda mer än tomi. Sedan skulle jag låta Sergei Fokin köra comeback, han var dock back men han går in i kedjan nu. Otroligt smart så har han struktur i spelet-flytten. Samtidigt som det inte finns, har funnits, någon starkare hockeyspelare i Elitserien. Siste man blir Micke Renberg, vill se om han verkligen fixar en hel flytt utan att gnälla och grina...

2 kommentarer: