2008-07-04

Jacob kommer - Frögga sticker


Precis när Bloggkollektivets redaktion har börjat stadga sig i Karlstad så kommer bomben. Frögga sticker över atlanten och prövar lyckan i Toronto.
- När det blev klart tänkte jag "shit, vad har jag gjort", men jag vill heller inte sitta om tio år när karriären är över och ångra att jag aldrig tog chansen, säger han, på farjestadsbk.se.

Surt var min första tanke. Men en kaffekopp senare så känns det mer som att det är kul för Frögga, han har verkligen jobbat till sig platsen i NHL. Kul också för att det på fbk:s hemsida antyds att klubben fått bra betalt för Jonas:
"Den ekonomiska uppgörelsen parterna emellan har man gemensamt kommit överens om att inte offentliggöra.
- Men vi har hela tiden slagits för att få marknadsmässigt betalt och mer än det gamla avtalet och det har vi fått, säger Rundqvist."
***
Redaktionen i Karlstad börjar som sagt alltså komma igång på riktigt nu. Bredbandet är ikopplat på kontoret och första blogginlägget författas ju just nu.
Men hockeyklimatet i Karlstad är inte på topp just nu direkt. Det enda som andas hockey i stan är två-ord-punk-två-ord-punkt-banderollen i stan. Ingen hockeyspelare har ännu setts till. Men Bloggkollektivets ögon är alltid öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar