2008-06-12

Önskelista med 95 dagar kvar till elitseriepremiär

Att gå och vänta på att elitserien ska börja är lite som att vänta på julafton för en sjuåring som önskat sig en radiostyrd bil. Därför kommer en önskelista inför elitseriepremiären.

1. Mindre rinkar – spelet blir så mycket roligare och mer intressant på tightare ytor.
2. Mer fysiskt spel – skulden ligger inte alltid hos den som tackar. Många gånger är det ouppmärksamhet från personen som tar emot tacklingen som gör att det blir skador.
3. NHL-domare – dom verkar ju kunna hålla sig till en nolltolerans när det är det som är uttalat.
4. Ett hockeymagasin – precis som Uffe på hockeysverige.se efterlyser alltså. Jag vill kunna läsa om hockey som man kan läsa om fotboll i Offside. Pro Hockey känns, sådär. Om hockeyhockeyhockey.se blir den succé vi tror så tycker jag att vi ska lägga intäkterna (efter ismaskinsreklamen såklart) på att finansiera en sådan tidning mot att den döps efter oss och att vi får ha en spalt eller så.

Fyll gärna på med fler önskningar i kommentarsfältet…

5 kommentarer:

  1. 5. Skaffa tillbaka "buren" i LLA. Det är inte samma sak när bortaklacken inte är inhyst i en bur långt upp åt helvete i arenan längre. Jag var mäkta stolt över att stå i buren första gången jag var där och kollade på hockey. Det var en väldigt bra sikt och man kunde visa ett väl valt finger till hemmaklacken när som helst utan att behöva få en flaska i skallen..

    SvaraRadera
  2. Som kuriosa. Andra gången jag var på hockey i LLA var i slutspelet 2002 tror jag. Då fick jag en plats direkt i mitten av Wolfpack eller vafan hejjaklacken heter. Lagom trist att bara jubla inombords när DIF gjorde mål.

    Mycket trevligt när mina polare upplyste alla runtomkring att jag var djurgårdare också.. häcklet var brutalt, särskilt när FBK sedan gick och vann matchen.. :(

    SvaraRadera
  3. Den där jävla buren har jag stått i full av gårdare,,, det var inte speciellt kul men en polare hade djurgårdströja på sig och direkt blev vi inhysta i buren "för vår egen skull" som vakten sa. Har alltid känt mig hyfsat trygg i hallen, men då var det faktiskt inte så kul, sen vägrade vaktmongot som förvrigt jobbade på Jäger att släppa ut mig ur buren för att jag kunde ställa till problem. Sicken jävla dåre men han bor säkert kvar på Rud och lever på bidrag så jag är ganska nöjd ändå

    Önskemål

    6. återinför dubbelhockeykorven med starksenap som serveras av en glad gubbe med någon slags träpinne.

    7. Porta han Göran som dansar i LLA, han är slut som artist.

    8. Skippa den idiotiska vargen innan matcherna i LLA

    9. Utöka ligan till 16 lag.

    10. Sätt microfonerna närmare sargen så man kan höra lite mer trachtalk och framförallt tacklingar. Ni vet mnär det smäller så där gött i snurraruntljudet.

    11. Sparka Adrian och gör Bros till klubbdirektör i Frölunda så det blir ordning på hockeyn.

    12. Skänk hovet till AIK och Djurgården så kan dom dela på dom oanade möjligheter det borde ge dom.

    13. Utse mig till VD för hockeyligan.

    SvaraRadera
  4. Och vad är felet med att bo på Rud och leva på bidrag?

    I övrigt grymma önskemål!

    SvaraRadera
  5. 14. Tvångsuppflytta Leksand till Elitserien så att alla klackar kan sjunga "det är bögpull i röven, ja det är bögpull i röven, bögpull i rööööven, ja det är böööögpull i röööven" hela matcherna igenom när bönderna kommer på besök.

    SvaraRadera