2008-07-31

Det här med att göra allt själv


Titt som tätt ser man vidriga exempel på folk som envisas med att göra allt själv, och det trots att man inte besitter rätt kunskap. Antingen sker det i ren besserwisseranda ("jag vill, jag kan och jag ska göra det själv") eller i totalt oförstånd ("amen, liksom ba, hur svårt kan det vara typ"). 

Efter att ha letat på Bofors Bobcats hemsida om info inför den stundande träningsmatchen mellan Färjestad och Frölunda, så hittar man den här käcka lilla notisen:
Vi håller sedan en tid tillbaka med att anställa en Junior och Hockeygymnasietränare. Hans tjänst hos oss är dock inte heltid så vi söker med ljus och lykta efter 30-50% tid åt en kille som är GIH-utbildad men som är beredd att även ta ett arbete av annan karaktär. Han har jobbat som Idrottslärare de sista 6 åren på annan ort än Karlskoga. Har ni eller vet ni någon som har någon lämplig sysselsättning så hör av er snarast till mig. MVH Stefan Bengtzén Sportchef
Jag vet inte. Är det verkligen så här man letar efter ett jobb åt en tränare i sin organisation? En risig text med syftningsfel, total avsaknad av kommatecken, versaler här och där med mera. Linus, du jobbar ju ändå med sådant här. Erbjud dina tjänster, styr upp ett jobb och fixa friplåtar åt oss. Inte för jag vet vad vi ska ha dem till.

***

Är ni sugna på att veta mer om vår allas Ulf Dahlén, så rekommenderar jag följande artikel.

***

Och nej, det fanns ingen info om träningsmatchen på Bobcats hemsida.

Av: Mats

2 kommentarer:

  1. http://www.boforsik.com/nyhet_nordic_trophy.htm

    SvaraRadera
  2. Jag kan nu glatt erkänna att jag trodde FBK-Frölunda skulle vara en träningsmatch inför träningsturneringen (Nordic Trophy). Typ. Matcherna i årets upplaga går verkligen i stora orter. Vad sägs om Landsbro, Kil, Sunne, Katrineholm och Mjölby?

    SvaraRadera