2008-07-31

Timrå i nytt hemmaställ!

När jag kollade igenom medellängden bland Sveriges ishockeyspelare för en stund sen kunde jag inte undgå att se Timrå IKs nya matchställ. Såhär vid en första anblick ser det ganska ok ut, men när man synar ställer mer ingående blir man fan lite mörkrädd. Det är kommentaren "den vita tröjan bli hemmatröja" som skrämmer mig mest. Den genomtänkta idén måste hamna under "Hur fan tänkte ni där?"kategorin. Titta bara på tröjan! Den är ohyggligt ful. Tydligen ska det vara någon form av retrostuk över den. Men om de där extremt taffliga rödblåa ränderna på sidorna är retro borde de fan tänka om och komma tillbaka till 2000talet igen. Det ser ju helt jävla sinnesslött ut. Om laget hade kommit från Gränna hade de kanske kunnat komma undan med det och sagt det det var "en hyllning till den lokala födokroken polkagrisar". Men nu blev det bara en hyllning till dålig smak.

Förvisso är tröjan inte jätteful. Den är ganska anonym, men ärmarna förstör verkligen hela intrycket av dem. Just att det bli hemmastället gör mig ännu mer förbryllad. Det finns ju fler lag som har gjort bort sig med sina ställ. Då tänker jag först och främst på HVs kycklingställ på senare delen av 90talet när de samtidigt kallade sig för Blue Bulls. Men HV hade i alla fall samvete nog att sparsamt matcha stället på bortamatcher. Timrås spelare måste bära denna fula tröja inför hemmapubliken, och det kommer förmodligen inte kännas så jävla bra, varken för dem eller för publiken när de vet att de har en helt ok röd tröja som de kan köra med istället.

Men det verkar som att fansen köper tröjan med hull och hår. Jag saxar några citat från Tikare-Bloggen:

"Jag älskar inte de nya tröjorna eller tall-loggan för att det skulle finnas någon slags ren estetisk fullkomlighet i det." - Nejtack, det förstår vi.

Håller man på ett annat lag än Timrå IK så har man kanske svårt att se hypen kring både tall-loggan och WÖ-ränder. - Word Up!

"Jag älskar de nya vita tröjorna eftersom de har just historiken som tanke bakom sig. Tröjorna har en själ." - Älska är ett stort ord. Om nu tröjorna har en själ så kan det inte vara den vackraste i världen i alla fall.

Av: Sudden

3 kommentarer:

  1. dom matchar trygghansa polon kloockrent

    SvaraRadera
  2. bättre än Frölundas

    SvaraRadera
  3. Bah! Frölundas är ju riktigt snygga.

    SvaraRadera