2008-08-13

Hard hitting honest

I sedvanlig ordning plockade jag med mig två skivor på morgonen för att ta med till jobbet. Idag fick Adhesive Prefab Life och 59 Times the Pain Blind Anger & Hate

följa med. Det var verkligen inte igår jag lyssnade på någon av skivorna och jag kikade igenom konvoluten och upptäcker till min stora glädje att 59 Times the Pain har den goda smaken att tacka hockey för inspiration till albumet.
Thanks to: ...NHL for giving us hard hitting honest straight on hockey style.
Gott gry i dom däringa hardcorepojkarna ibland. Inte bara det, en tidigare gitarrist i bandet heter Kai Kalliomäki. Fuck yeah!

Av: Mats

3 kommentarer:

  1. ojoj, 59 är mycket hockey, irades som dårar i Hammarl ishall i mitten på 90-talet, det var grejjer det. dock så håller dom på Blackhawks och leksand om jag inte miss fel,,, stort minus

    SvaraRadera
  2. hamen rätt på ena iallafall

    http://www.youtube.com/watch?v=IqKyGLByVDE

    sen kan det vara sånt vi fick för oss också, har ni tänkt på att man får för sig mycket saker när man är ung?

    SvaraRadera
  3. Jag har enligt rykten hört att Kimmo Kirvesmäki, gitarrist i det insomnade bandet Voice of a generation, petade självaste Tommy Salo i TVpucken som ung. Jag har dock inga bevis på att ryktet stämmer, men om det gör det visar det ju att punken är större än hockeyn.. nästan

    SvaraRadera