2008-09-19

Eftersnack #1

Ömsom vin, ömsom vatten får man väl kalla mina tips över första omgången i ES. Riktigt nöjd över att ha pickat in krysset mellan SAIK och Rögle dock, men dåligt av skåningarna att inte lyckas vinna efter att de skaffat sig en ledning med 3-0.

Kul att Marcus Johansson fick göra mål i sin elitseriedebut. Jag hoppas han fortsätter att prestera, då kommer det verkligen bli krig om platserna i fjärdekedjan (Om Norda blir frisk och när Goren kommer), Kåberg, Martin J, Marcus J och Treille (samt någon till när vi kommer till oktober). Tight.

Elitseriens ”bäste” målvakt blev utbytt i första matchen. Elitseriens ”näst bäste” släppte in sex mål mot Timrå.

Per Gustafsson! En 38-årig back leder skytteligan. Och vissa hävdar att "spelarflykten" inte skulle märkas. Jo, jag tackar ja'.

- - -

Brynäs-Färjestad, 3-2 (sd)
Tips: 2

Djurgården-Luleå, 2-1
Tips: 1

Linköping-Modo, 4-2
Tips: 1

Skellefteå-Rögle, 5-4, (sd)
Tips: X

Södertälje-Frölunda, 2-1
Tips: X

Timrå-HV71, 6-5
Tips: 2

- - -

Måste bara ta upp vad Andreas Johansson skrev i sin blogg på hockeysverige.se:
”Det funkar lite så i NHL. Man får stå för det man gjort liksom. Jag gillar det bättre än att spelare kan åka omkring och vara retstickor för att sen gömma sig. Så är det tyvärr här hemma.

Jag kan ju lova att Jämtin kommer se annorlunda ut efter ett år i NHL om han spelar på samma sätt där.”

Hoho. Amen, eller nåt.

- - -

Idag börjar TV-pucken sändas också, kvartfinaler är det som gäller. SVT24 klockan 15.00. Kan vara värt att kolla på även om inte Värmland längre är kvar i leken.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar