2008-09-20

En flaska aceton

Att Rögle vinner sin första hemmamatch i elitserien sedan 1997 är inte så jävla konstigt. Lag som går upp är ALLTD bra de första matcherna. Är det dessutom första matchen ny arena så är det klart att det tänder till ytterligare. 4-1 till Rögle mot Färjestad känns inte ett dugg oväntat (men det vet ni ju redan om ni läste Uppsnack #2).

Jag har alltså svårt att bli upprörd över det över huvudtaget.

Men det finns saker som det går att bli upprörda över. Dessa saker har nummer 38 på ryggen, kommer från Österrike, heter typ Reine och det är meningen att han ska vakta Färjestads mål i år. En rutinerad målvakt som ska hjälpa Jonas Gustavsson att bli en bättre målvakt, har det hetat. Då får vi fan hoppas att Jonas skolkar lite från Reines lektioner. För make till jävla loj målvakt har jag inte sett sedan Pär Larsson. Och vem är Pär Larsson då? En kille jag spelade hockey med ungefär samtidigt som Rögle senast var uppe i Elitserien. Han började när han var 14 år typ. Liiiite i senaste laget om man säger så.

Nu har det ju bara gått två matcher och än ska väl inte kontraktet rivas. Men det krävs ju att någon sticker fram en flaska aceton under näsan på Reine så han vaknar till snart. Pucken är släppt för guds skull.

- - -

Rätt nöjd med kvällens tippande annars. Hade det inte varit för att Frölunda var så jävla kassa (Kvalserien nästa? Hoho...nu kommer snart sågen Mats, visst?) så hade jag satt alla kvällens fyra matcher. Så ni vet i framtiden när ni knallar till spelbutiken, kolla hockeyhockeyhockey.se.

Av: Jacob

1 kommentar:

  1. Nu så här dagenefter i dubbel bemärkelse har jag sansat mig lite och har besämt mig för att ge den där Österriiska panikvärvnigen en match till innan jag börjar bygga en prygelpåle på Storatorget. Men om idioten inte visar upp en, en enda tendens till ett rörelsemönster som inte sriker Tommy Salo och OS-94 så står den klartill helgen.

    SvaraRadera