2008-09-13

En sista fredagspanel inför säsongsstart, ja fast på en lördag då

Eftersom att Sudden inte fattar att han har med en småbarnsförälder att göra och svarar på , mejlet med panelfrågan i närmare klockan 23.00 så kommer Fredagspanelen idag, på en lördag. 23.00, bah, då har jag somnat och hunnit bli väckt av Elton två gånger.

Skit samma. Här kommer panelen.

På måndag börjar Elitserien, vilka förväntningar har du egentligen på årets säsong?

Linus: Jag är lagomt dum och naiv och säger att detta blir ett jävla år, fullt med "skandaler", "bråk" och sparkade tränare. Om inte annats så startar Challe redan i omgång 5 ett "bråk" med någon domare. Kommer att bli hyfsat jämnt i år också. Vidare tror jag att FBK kämpar i dom övre regionerna men vinner inte ligan, däremot när SM-slutspelet drar i gång, då står dom sist kvar.
Ett sista känsla inför årets säsong är att ES och framför allt FBK kommer att tappa publik.

Mats: Eftersom jag är en blygsam man i sina bästa år, så räcker det med att Frölunda vinner SM-guld. Och att Tomi Kallio vinner poängligan med 20-25 poängs marginal. Ja, ni vet, småsaker bara liksom.





Sudden: Jag förväntar mig jämna plågor säsongen igenom. DIF:s trupp känns i nuläget som ett ihopplock av glaslirare som går sönder för jämnan. Det har ju varit lite av DIF:s melodi i både ishockey och fotboll de senaste åren också. Annars förväntar jag mig att Kenny Jönsson lever upp till sitt goda namn och vinner poängligan för backar, samt att Staffan Kronvall spelar i DIF-dressen senast från 1 januari. Jag räknar med full pott från matcherna mot Färjestad och SSK också. Något annat känns otänkbart i dagsläget, särskilt eftersom FBK:s stjärnspelare från Norge verkar vara sämre än vad Derby var i Premier League förra säsongen.

Jacob: Hockeykorv, snack om läktarkultur, slagsmål, en ointressant landslagssäsong, ett intressant JVM i Kanada, att DIF missar slutspelet, att Honken går sönder i omgång fem och i samma stund krossas Frölundas gulddrömmar (vet inte om jag hoppas på det dock), att vi äntligen får reda på vad som händer med Mats Sundin, att Zäta vinner poängligan i NHL och att vi kommer att hålla en folkomröstning för att fastslå att hockey, som sport, slår fotboll alla dagar i veckan med ögonen förbundna.

Av: Bloggkollektivet (Jacob)

5 kommentarer:

  1. skön blogg :) hit kommer jag absolut tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Jag ber om ursäkt Jacob. Men du kanske har glömt bort att vi löneslavar måste jobba när ni hemmapappor kan leka med ungar dagen lång. Jag slutade jobba kl 20.30 igårkväll och satte på datorn 22.45. Så jag tycker ändå jag var ganska snabb på mitt svar.. :P

    SvaraRadera
  3. Hoho...leka med ungar. Känn på den ett tag Jacob och så tänker du att ni leker nästa gång Elton skriker sig egenom en match, kommer bli mycket lättare då, ni leker ju.

    SvaraRadera
  4. ser inte challe ut lite som en 18 åring som precis blivit fotat av polisen efter att ha åkt fast för att snott en bil?

    SvaraRadera
  5. jo, alltså det är väl precis det som har "hänt" challe där...

    SvaraRadera