2008-09-20

Fredagspanel (fast på lördag...)

Linus, mata in dina svar när bakfyllan har släppt.


1) Vilken skräll hittade ni i torsdagens omgång?

Sudden: Det är väl ingen större skräll att Brynäs lyckas sno åt sig poäng från FBK i första omgången. Skrällen ligger i att det är Markström som är totaldominant och räddar laget. Jag är ganska övertygad om att Brynäs väldigt unga målvaktspar inte kommer hålla hela vägen och jag kommer att bli förvånad varje gång fjunisarna räddar matcher till höger och vänster, särskilt när de möter lag som har ett tjog skarpskjutande norrmän i laget.

Jacob:
Per Gustafsson. Igen. Sjukt.

Mats: Att Tomi Kallios hakning i offensiv zon gav SSK segern i torsdags. Not. Mitt tålamod är snudd på oändligt med Tomi, men hans hakningar är bara för mycket ibland. (I brist på annat, så valde jag alltså en ickeskräll.)

Linus: Att Rögles fantastiska lag anda inte kunde behålla en tre målsledning

2) Hur kan Svenska ishockeyförbundet inte anse sig ha råd med dubbla domare i grundserien? Säg något som förbundet kan skära ner på som antagligen inte skulle märkas ett skvatt och istället ersättas med fler och bättre domare. (Allt i svallvågorna efter Hv-sjukan och Thörnberg.)

Sudden: Kan inte förbundet skära ner på sig själva? Svenska hockeyligan borde så snart som möjligt bryta sig ut ur denna pajasorganisation (har ni tänkt på att det i stort sett bara hockeymänniskor som slänger sig med uttryck som innefattar ordet "pajas" nuförtiden) och starta eget som det så fint heter. Men om Sif nu måste spara in pengar kan de ju bryta sig ur Elitserien istället och råsatsa på Allsvenskan. Sverige bästa lag, Leksand, spelar ju det och det borde väl vara tillräckligt för att dra in stash till Herr ordförandes lön.

Jacob: Pengarna har väl gått till att hålla möten med Loob och ADHD för att få dem att gå med på att utöka Elitserien till 14 lag. Något som skitit sig kapitalt. Ärligt talat så är det fan skandal att det inte är fyra domare på isen, speciellt när Lärking förväntas klara av en match "på egen hand" (med två linjedomare alltså).
Värt att notera är att Wolmer Edqvist från Grums dömer i ES i år. Han har dömde mig en hel del när jag spelade och jag kan inte påstå att jag har särskillt höga förväntningar på honom.

Mats: Lägg ner landslaget. Eller, till OS kan det återuppstå. Eftersom landslaget kostar betydligt mera än vad det smakar, så kan resten gå till juniorer eller nåt annat politiskt korrekt. Fan, till och med fotbollandslagets försäsongsturnering i nån bananrepublik är roligare att se.

Linus: Den där killen som spriger runt i maskotdräckten från hockey vm 89 kan manju ta bort direkt, kanske inte så många kronor man sparar men han ska bort.

3 kommentarer:

  1. Sudden: Fan va du har hakat upp dig på att fbk har lite norrmän i laget. Pajas!!!

    SvaraRadera
  2. haha Wolmerkommer med på bloggen, stort. han fick sig en sopa ovett i Toyotahalln så sent som förra året av undrteknad

    SvaraRadera
  3. jacob, jag har väldigt svårt för hockeyspelande norrmän om de inte heter har långt, blont, vågigt hår. Jag vet inte varför riktigt. :(

    SvaraRadera